Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteZ zmago Idrijčana Aleksa Humarja, se je zaključil 6. Rally Vipavska dolina. Odlična organizacija in večtisočglava množica gledalcev dokazujeta, da je reli doma v Ajdovščini. Vsekakor športno – turistični produkt leta v ajdovski občini. Oglejte si obširno fotogalerijo sobotnega dogajanja in končne rezultate.
Šesti reli Vipavska dolina je na ajdovski asfalt privabil 48, po večini domačih slovenskih posadk, kar je za trenutno situacijo v slovenskem avto moto športu odlična številka. Žal gospodarska kriza in premalo posluha sponzorjev ne omogočata kakovostnejšega avtomobilskega parka med domačimi dirkači in kar malce škoda je, da letošnji reli po ajdovskih cestah ni postregel še s kakšnim malce bolj atraktivnim in močnejšim avtomobilom, saj bi si okrog deset tisoč obiskovalcev to zagotovo zaslužilo. Kljub vsemu pa so se na štartu zbrali trenutno vsi najboljši slovenski vozniki relija in prikazali odlične in atraktivne vožnje, zato so gledalci kljub vsemu prišli na svoj račun, svoje pa je dodalo še sončno vreme, ki je pripravilo kuliso primerno dogodku.
Že včerajšnji nočni spektakel po ulicah Ajdovščine je nakazal, da je Ajdovščina pogrešala avtomobilski šport, saj je nepregledna množica ljudi dobesedno okupirala območje okrog C3-ja v Ajdovščini. Dirkači pa so jim vrnili z atraktivnimi in hitrimi vožnjami, najhitreje pa je z nočno specialno preizkušnjo opravil Aleks Humar z Renaultom Cliom RS, na odličnem drugem mestu pa je pristala domača posadka Borut Bratina - Lucijan Vovk. Tretje mesto je pripadlo Darku Peljhanu. Zanimiv je bil še domač "dvoboj" voznikov Škod, Roka Jerkiča in Martina Štucina. Dobil ga je slednji, a le za dobro sekundo.
Sobota je bila seveda tista, ki je postregla s pravim rally-em na zavitih ajdovskih cestah. Tekmovalci so imeli pred seboj 90 kilometrov dirkanja, krog treh hitrostnih preizkušenj pa so morali prevoziti trikrat. Prvi krog je najprej prinesel razočaranje domačemu adutu Roku Jerkiču, ki mu je ponagajal avtomobil že na prvi jutranji preizkušnji in relija je bilo zanj konec. Na drugi preizkušnji Erzelj, je na Planini s ceste zletel eden izmed favoritov Boštjan Logar s sovoznikom Darkom Lahom, no največje razočaranje pa je čakalo preštevilne gledalce na zaključnih in legendarnih ovinkih tik nad Velikimi Žabljami. Zaradi varnosti in prevelikega števila gledalcev je bila namreč preizkušnja odpovedana in odpeljana kot etapa. No na srečo so gledalci v ostalih dveh krogih le prišli na svoj račun tudi v Velikih Žabljah, saj je organizatorju uspelo v zadnjem hipu okrepiti število redarjev.
Na tekmovalnem delu se je odvijal boj trojice, Aleksa Humarja, Darka Peljhana in Aljoše Novaka, ki so si bili izredno skupaj in težko je bilo napovedati zmagovalca. Tik za njimi pa so se borili Grega Premrl, Rok Turk in domači junak Borut Bratina, ki je ciljno črto kasneje prečkal kot četrti in s tem navdušil številne navijače. Reli Vipavska dolina se je razpletel dobesedno v zadnjih kilometrih in na najbolj drsečih ovinkih v Velikih Žabljah. Pred zadnjo hitrostno preizkušnjo je namreč vodil Aljoša Novak, ki je imel za zadnjih 8,9 kilometra še dobrih pet sekund naskoka pred Aleksom Humarjem (renault clio R3T). Darku Peljhanu pa je žal odpovedala turbina njegovega Mitshubishija in boj za zmago je bil zanj končan. Izkušeni Idrijčan, štirikratni slovenski prvak v reliju, Aleks Humar se je zadnjo preizkušnjo podal odločen, da poskuša prvič po lanskem juliju spet stopiti na najvišjo stopničko relija za državno prvenstvo. Humarju je uspelo, saj je bil v Velikih Žabljah od Novaka hitrejši za 7,7 sekunde in je tako reli dobil s prednostjo 2,1 sekunde. Tretje mesto je na koncu osvojil Rok Turk s Peugeotom. Sledil je Borut Bratina (peugeot 208 R2), ki je kljub dejstvu, da je prvič vozil ta dirkalnik, nastopil zelo odlično in se zanesljivo uvrstil v prvo peterico. Grego Premrla (citroen DS3 R3T) je upočasnilo slabo zdravstveno stanje, zaradi katerega je celo razmišljal o predčasnem odstopu. Za italijanskim gostom Berndom Zanonom (renault clio S1600) je v cilj pripeljal Vasja Miklavčič (renault clio RS), ki je prav tako sodil med največje junake relija. Osmouvrščeni Aleš Zrinski (BMW M3) je zmagal v diviziji III. V diviziji I je reli dobil Martin Mlinar (MG ZR 105), ki je vodstvo prevzel na drugi hitrostni preizkušnji in si postopno nabiral prednost pred domačinom Martinom Štucinom (škoda felicia), ki je največ izgubil v tretji preizkušnji, ko ga je odneslo v obcestni jarek. Od 48 posadk, ki so v petek zvečer nastopile na prvi hitrostni preizkušnji, jih je v cilj pripeljalo 36.
Za spletni portal Siol je zmagovalec relija, Aleks Humar povedal: »Resnično sladka zmaga. Poskusil sem dati vse od sebe. Ni šlo za idealno hitrostno preizkušnjo, a je bilo vseeno dovolj. Cesta je bila ponekod še mokra, a sva se vseeno spustila pod mejo šest minut. Mislim, da to do zdaj tu ni uspelo še nobenemu. Vesel sem zmage, saj je bil reli napet, obenem pa sem spet na najvišji stopnički zmagovalnega odra in lahko le upam, da bom podobno uspešen tudi na naslednjih relijih,« je v cilju povedal Humar, ki je seveda iskreno čestital tudi svojemu mlajšemu tekmecu v štirikolesno gnanemu mitsubishiju.« Drugouvrščeni Aljoša Novak: »Aleksu kapa dol za tole predstavo. Sam nisem imel niti ene sekunde več rezerve. Vozil sem na polno, a čeprav sem drugi, sem zelo vesel. Najpomembneje je bilo reli zaključiti s celim avtomobilom, ujel sem pravi ritem in razpoloženje, sezona pa je še dolga. Upam, da bo zmaga na naslednjem reliju moja«
Reli Vipavska dolina je tako uspešno zaključen, do konca pa je pripeljalo še nekaj domačih posadk, nekaj pa jih je žal odstopilo. Na srečo se je tekmovanje izteklo brez hujših nesreč, kar je v tem športu vedno prvotnega pomena. Čestitke organizatorjem za ogromen trud, ki so ga vložili v pripravo dogodka, ki je zagotovo številka ena med športno turističnimi dogodki v naši občini in velik potencial tudi za prihodnja leta. Zato si resnično lahko želimo, da se bo tradicija nadaljevala tudi v prihodnje, morda s še večjo podporo lokalne skupnosti. Nas je vedno največ, je bil nekoč slogan znamenitega Relija Saturnus, ki še vedno drži. Takšnega števila obiskovalcev se vendarle ne gre otepati.
Rezultati:
Ostale rezultate najdete na TEJ POVEZAVI.
Preberite še: Začel se je Rally Vipavska dolina (Fotogalerija petkovega dogajanja)