Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteZa nami je najokusnejši festival Okusi Vipavske, pred nami pa sijejo novi žarki. Žarek znanja sije na Razvojni agenciji ROD, kjer smo aktivno izvedli delavnici na temo pravilnega namakanja in novosti pri zaposlovanju tujcev. Žarek sreče sije tudi na mlajše generacije, ki so se predstavile na Paradi učenja. Žarek sonca, je posijal tudi na sadjarje, ki so prejeli embalažo Vipavske doline, ta pa bo hitro napolnjena s sočnimi sadeži iz naše sončne doline. Žarki so povsod okrog nas, samo ujeti jih moramo.
OKUSI VIPAVSKE
Dvorec Zemono je bil ponovno prizorišče festivala Okusi Vipavske, letos že trinajstič po vrsti. Znova je ponudil presežke na vseh področjih. Kljub ne najlepšemu vremenu ga je obiskalo veliko število ljubiteljev vipavskih vin in kulinarike, ki so v dveh dneh lahko okusili dobrote iz Vipavske doline in se obenem tudi marsikaj novega naučili, saj je festival spremljal pester program.
Poleg tradicionalnih vinarjev, ki se jih je letos predstavljajo kar 45 z več kot sto različnimi vini, so se nekaterim pridružili še številni gostinci s svojimi kreacijami. Okusno noto so izvrstni kulinariki dodali še Tomaž Kavčič, Rudi Štefan iz restavracije Pelegrini iz Šibenika, ki se ponaša z Michelinovo zvezdico, ter Teo Fernetić, ki kuha v izvrstni restavraciji San Rocco v kraju Brtonigla v hrvaški Istri. Ponedeljkovo kosilo, ki se ga je udeležilo skoraj 100 gostov, je predstavljalo gurmanski presežek in je hkrati dokaz, da lahko naša dolina sprejme tudi najzahtevnejše kulinarične goste.
V nedeljo so nas razvajali tudi študentje s pozdravi morja in sonca iz Mednarodnega študija gastronomije iz Splita ter študentje iz Bleda in sicer iz Višje strokovne šole za gostinstvo, velnes in turizem, ki so se predstavljali z VIPavskimi coctaili. Ponedeljkovo festivalsko popoldne je zaznamovala tudi okrogla miza, na kateri so gostje razpravljali o etiki gostinstva in pomenu gastronomije za trajnostni razvoj turizma Vipavske doline in regionalnega razvoja. Zelo dobro je bila obiskana tudi delavnica Spoznajmo Vipavca, ki jo je vodil Valentin Bufolin iz Društva za razvoj pivske kulture Sommelier Slovenije. Za glasbeno spremljavo pa je oba dneva poskrbela skupina Kontrabant.
Utrinek iz Okusov Vipavske
Vir: Jure Makovec
DELAVNICA O PRAVILNEM NAMAKANJU
V okviru projekta LIFE ViVaCCAdapt se je odvila že 3. delavnica o strokovno pravilnem namakanju, na kateri so sodelujoči kmetovalci prejeli dostopne podatke do sistema SPON – sistema za podporo odločanju o namakanju. Uporabniki kmetijskih zemljišč so se delavnice, ki je potekala 14.5.2019, udeležili v velikem številu.
Delavnica je obsegala predstavitev rezultatov merjenja vode v tleh na parcelah kmetovalcev in napoved namakanja ter prevzem osebnih uporabniških podatkov za dostop do sistema o napovedi namakanja. Na delavnici so sodelovali poleg Razvojne agencije ROD tudi partnerji v projektu: Občina Ajdovščina, Biotehniška fakulteta Univerze v Ljubljani, Hidrotehnik d.d., Inštitut za vode RS in podjetje BO-MO d.o.o.
Sistem so kmetovalci sprejeli z odobravanjem, saj se zavedajo problematike namakanja v Vipavski dolini. Podali so tudi nekaj konstruktivnih predlogov za izboljšavo uporabe sistema SPON. Kmetovalci so s strani sistema SPON prejeli prvo obvestilo glede potrebe po namakanju kmalu po delavnici.
Udeleženci na delavnici LIFE
Vir: RA ROD Ajdovščina
POVPRAŠEVANJE PO PROMOCIJSKI EMBALAŽI PRESEGLO PRIČAKOVANJA
Od postavitve razvojnega koncepta tržne znamke prostora Vipavska dolina, ki zaokroža celotno območje šestih občin, vzporedno z destinacijsko znamko sodelujemo tudi pri razvoju znamke porekla »Izvorno iz Vipavske doline«. Od leta 2016 dalje v pomladanskih mesecih poteka akcija distribucije promocijskih kartonastih platojev in papirnatih vrečk, namenjenih svežemu sadju in zelenjavi iz Vipavske doline. Embalaža je privlačna, oblikovana skladno s celostno grafično podobo znamke Vipavska dolina. Značilnost pridelkov dodatno poudarja slogan »Vipavska dolina / Sočna. Vse leto.«. Kmetovalci pritrjujejo, da je učinkovita, saj z njo izstopajo in tudi z njeno pomočjo dvigujejo dodano vrednost svojim pridelkom. Navkljub dobavljeni količini dobrih 50 tisoč kosov je v letošnjem letu povpraševanje po tej embalaži preseglo zmogljivosti razvojne agencije, zato na podlagi pobud s strani sadjarjev že snujemo najustreznejši razvojni model njihovega združevanja. Združenje naj bi v prihodnosti prevzelo ta del znamčenja pridelkov s poreklom Vipavske doline.
Delitev embalaže Vipavska dolina
Vir: RA ROD Ajdovščina
DELAVNICA NOVOSTI PRI ZAPOSLOVANJU TUJCEV
V četrtek, 9.5.2019 je v okviru projekta SPOT svetovanje Goriške regije potekala še ena zanimiva delavnica in sicer na temo Novosti pri zaposlovanju tujcev. Tudi pri nas se trg delovne sile že nekaj časa sooča s primanjkljajem ustreznih profilov, zato so potrebe delodajalcev po pridobivanju delovne sile izven meja Slovenije vedno večje. Povečan obseg dela se kaže v številčnejših postopkih za pridobitev delovnih dovoljenj, ki pa trajajo kar nekaj časa in ravno ti postopki so bili glavna kritika delodajalcev.
Na delavnici so udeleženci izvedeli, kakšen je postopek, s katerim si delodajalci lahko skrajšajo postopek pridobitve enotnih dovoljenj in delovnih dovoljenj ter kakšne so novosti in spremembe v postopku dopolnjevanja vlog za enotna dovoljenja.
Delavnica Zaposlovanje tujcev
Vir: RA ROD Ajdovščina
PARADA UČENJA
Letos so se na prireditvi Parada učenja, v sklopu Tedna vseživljenjskega učenja, ki je v organizaciji Ljudske univerze Ajdovščina potekala 15. maja 2019 predstavile tudi zmagovite podjetniške skupine tekmovanja POPRI. Na odprtem odru so svoje ideje predstavili občinstvu učenci OŠ Dobravlje, ki so v okviru podjetniških krožkov razvili inovativni AVAGA čistilec odtokov ter učenke OŠ Draga Bajca Vipava, ki so se predstavile s pametno zibko Nina-Nana.
Parada učenja je obiskovalcem ponudila različne zanimive vsebine, ki so sodelujoče zagotovo spodbujale k vseživljenjskemu učenju in jih obogatile za marsikatero spoznanje. Predstavili smo se tudi na stojnici z našim delovanjem in projekti v izvajanju.
Razvojna agencija ROD je v tem šolskem letu izvajala podjetniške krožke, organizirala tehniške dneve ter delavnice »Od ideje do produkta« na naših okoliških osnovnih šolah. Svoje delo smo tako z veseljem predstavili tudi mlajšim generacijam.
Parada učenja
Vir: RA ROD Ajdovščina
AKTUALNI RAZPISI
Novi nacionalni razpisi, ki smo jih izbrali za lokalno okolje, so na voljo na spletni strani Razvojne agencije ROD.