Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteTudi največji svetovni in evropski velikani, med njimi denimo Walmart, Volkswagen, Nike, L'Oreal, so družinska podjetja. V Sloveniji takšna podjetja predstavljajo 83 % gospodarstva, zato EY Slovenija že od leta 2014 njihove podjetniške zgodbe popisuje v vsakoletni izdaji knjige družinskega podjetništva v Sloveniji. Letošnjih deset podjetij, ki dopolnjujejo zbirko 60 zgodb v zadnjih šestih letih, svojo uspešnost potrjuje na mednarodnih trgih. Med njimi tudi ajdovski Incom.
V EY Slovenija z vsakoletno knjigo širijo pozitivne podjetniške zgodbe in povezujejo družinska podjetja, ki so pomemben del gospodarstva. Mojca Emeršič, vodja družinskega podjetništva pri EY Slovenija: »V zgodbah podjetij, predstavljenih v letošnji knjigi, posebej do izraza pride velika povezanost lastnikov z zaposlenimi. Pogosto lastniki še vedno vzpostavljajo neposreden stik z zaposlenimi ter ostajajo odprti in dostopni, da lahko z njimi odkrito rešujejo težave. Klub temu, da je za marsikatero družinsko podjetje izziv razmejevanje poslovnega in družinskega, pa je pogosto ravno sproščenost tista, ki dodatno motivira zaposlene ter prispeva k njihovi povezanosti, zavzetosti in pripadnosti, kar pozitivno vpliva na rast in razvoj podjetja.«
Zgodbe so v slovenski in angleški različici dostopne na spletni strani EY Slovenija. Ob podpori Javne agencije SPIRIT je 200 kompletov knjig iz preteklih let dostopnih tudi v slovenskih knjižnicah, s čimer zbirka postaja del slovenske nacionalne identitete. SPIRIT od leta 2016 aktivno podpira ter delno tudi so-financira izdajo knjige.
Zbiru zgodb uspešnih slovenskih družinskih podjetij se pridružuje novih 10, med njimi tudi zgodba ajdovskega podjetja Incom. Družinsko podjetje Incom iz Ajdovščine je danes največji proizvajalec sladoleda in zamrznjenih slaščic – pod svojo blagovno znamko Leone ali kot zasebna znamka za druge blagovne znamke – v svet vsakodnevno pošlje več kot dva milijona kornetov, palčk, lončkov, banjic in drugih vrst sladoleda. V podjetju trenutno dela že več kot 400 zaposlenih, dobiček vlagajo v inovacije in razvoj. Trenutno je v zagonu projekt Pametna tovarna, ki prinaša visoko stopnjo robotizacije in dviguje stopnjo avtomatizacije v proizvodnji. Letos bodo ustvarili 66 milijonov evrov prihodkov, kar je 11 milijonov več kot lani. V podjetje sta vključena oče in sin, Andrej Slokar, lastnik, in Rok Slokar, vodja tehnično proizvodnega sektorja. »Prednosti so v tem, da, če ti uspe navdušiti družino, je to na dolgi rok lahko nekaj pomembnega tudi na nacionalni ravni, če gledaš kolikšen delež družinska podjetja prispevajo v BDP,« Andrej Slokar razmišlja o pomenu družinskega podjetništva.
EY Slovenija ponuja številne storitve podpore družinskim podjetjem pri vprašanjih nasledstva v kontekstu organizacijskih, davčnih, pravnih in drugih vidikov, kot tudi pri drugih vidikih razvoja in (mednarodne) rasti. Storitve so ciljno usmerjene in prilagojene posameznem podjetju ter specifičnim zahtevam panoge v kateri deluje, z namenom podpore številnim generacijam v podjetju. Z lokalnim programom povezujemo ter predstavljamo slovenska družinska podjetja in jih povezujemo tudi v globalnem kontekstu – na posebnih dogodkih kot je EY nagrada odličnosti za družinska podjetja.
* Vir in fotografija: EY Slovenija