Pritličje objekta meri 505 m2, od tega je 370 m2 neto površine marketa, ostalo je skladišče in servisni prostori marketa. V nadstropju pa so štiri nadstandardna stanovanja z čudovitim razgledom na Vipavsko dolino. Gradnja je bila izvedena po najnovejših energetsko varčnih standardih. Tako so zidovi debeline 55 cm z dvoslojno izolacijo in tri slojnimi šipami. Objekt ima tudi lastno malo čistilno napravo. Celotna investicija z nakupom zemljišča in trgovsko opremo je podjetje stala okrogla 2. milijona, od tega je polovica posojilo banke OTP. Še vedno so zelo prizadeti, da nam je SPS – Slovenski podjetniški sklad njihov projekt zavrnil in tako niso bili deležni garancije in regresirane obrestne mere s strani države.
Market je domačine navdušil, je moderno eleganten, vendar izžareva toplino in domačnost. Lesen strop je samo še dodal piko na i! Market ima energetsko varčno hladilno tehniko in peč za dopeko kruha in peciva. Kupci pa bodo lahko izbirali med 7.200 proizvodi, ki so skrbno izbrani in upoštevajo specifiko prodaje ob meji z Italijo. Med njimi so tudi proizvodi številnih lokalnih manjših proizvajalcev.
Otvoritve se je udeležilo skoraj 300 ljudi, izvajalcev, poslovnih partnerjev in večina poslovodij marketov Fama. Direktor podjetja Tilen Lemut je še posebno izpostavil: »Ta objekt in market je zastavljen, kot novi začetek. Gre za naš vzorčni primer trgovine, ki lahko preživi in uspešno posluje tudi na podeželju!« Dolgoletni direktor, sedaj svetovalec uprave Aleksander Lemut pa je v nagovoru izpostavil: »Dejansko je podeželska trgovina pred propadom, saj se je zaprlo že 70 % trgovin. Tudi mi smo bili pred težkim izzivom, ali nadaljevati, ali pa izobesiti »belo« zastavo. Odločili smo se za pot, ki je težka, vendar verjamemo vase in naš izjemen 140 članski kolektiv. Danes ne bomo dvignili »bele« zastave, ampak »famino« zastavo ponosno postavili na naš novi market!«
Prisotne sta pozdravila tudi podžupan MONG Marko Tribušon in predsednik Združenja malih trgovcev Slovenije Bruno Komac. Otvoritev pa je z glasbenimi točkami popestril zaščitni obraz podjetja Fama, pevec Gianni Rijavec.
* Vir in fotografije: Fama Vipava