Borza lokalne hrane je potekala danes v prostorih Regijske razvojne agencije ROD. Na enem mestu je bilo zbranih več lokalnih ponudnikov, ki so svoje izdelke ponujali različnim morebitnim kupcem. Ponudba je bila pestra, od oljčnega olja, domače zelenjave, mesnin pa do domačih čajev in zelišč. Na strani kupcev so se znašli gostinci, kuharji, trgovci, predstavniki javnih zavodov in drugi, ki so imel na voljo petminutni zmenek z izbranim ponudnikov. Celoten dogodek pa se je odvil v dobri uri časa.
"Osebno srečanje med pridelovalcem in kupcem je neprecenljivo. Ko se kmet in gostinec ali vodja šolske prehrane srečata iz oči v oči, se razvije drugačen odnos - tak, ki presega običajno poslovno sodelovanje," poudarja Bogdan Česnik iz Regijske razvojne agencije ROD Ajdovščina. "To je priložnost, da kupci spoznajo zgodbe naših kmetij, njihove vrednote in predanost kakovosti, pridelovalci pa bolje razumejo potrebe in pričakovanja svojih kupcev."
Partnersko kmetovanje, ki ga spodbuja dogodek, prinaša prednosti za vse: kmetje dobijo zanesljive, dolgoročne odkupne dogovore in lahko vnaprej načrtujejo pridelavo,šole in vrtci si zagotovijo zanesljivo dobavo svežih, lokalnih živil,gostinci pridobijo dostop do sezonskih specialitet in lahko svojo ponudbo gradijo na lokalnih zgodbah,skupnost krepi svojo prehransko varnost in podpira razvoj lokalnega gospodarstva.
Marko Rondič iz Območne obrtno-podjetniške zbornice Ajdovščina dodaja: "Čas je, da preidemo iz anonimnih nabavnih verig na osebna partnerstva. Ko kupec pozna svojega kmeta in kmet svojega kupca, se vzpostavi vez zaupanja, ki omogoča dolgoročno načrtovanje in razvoj. To je bistvo partnerskega kmetovanja."
Borza lokalne hrane predstavlja platformo za:spoznavanje in vzpostavljanje osebnih stikov med pridelovalci in kupci,dogovarjanje o količinah in dinamiki dobav za celotno leto 2025,usklajevanje setvenih načrtov s potrebami kupcev,razvoj inovativnih modelov sodelovanja med kmeti in končnimi uporabniki,krepitev kratkih dobavnih verig in lokalne prehranske samostojnosti.
"Z vzpostavitvijo partnerskega modela kmetovanja bodo kmetje lahko bolje načrtovali svoj razvoj, kupci pa si bodo zagotovili zanesljivo oskrbo s kakovostnimi lokalnimi živili," pojasnjuje Česnik. "To ni le poslovno sodelovanje, temveč gradnja skupnosti, ki temelji na medsebojnem zaupanju in podpori."
* Vir: Regijska razvojna agencija ROD Ajdovščina