Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteNa kavi smo sedeli z Jernejem Murnom, direktorjem prodaje in marketinga na Mlinotestu. Podjetja, ki je zagotovo eden izmed prepoznavnih simbolov Vipavske doline in ki se je v zadnjem času v spomin najbolj vtisnilo po zagotovo največjem dogodku v Ajdovščini – Pašta Fešti.
Začnimo kar z najbolj aktualnim vprašanjem, ki si ga zagotovo vsi bralci zastavljajo. Za vami je Pašta Fešta, kakšni so vaši občutki po dogodku?
Odziv na Pašta Fešto je bil nad vsemi pričakovanji, kar nas je pozitivno presenetilo. Obiskovalci so na festival prišli dobesedno od povsod, ne samo iz naših okoliških krajev, ampak iz cele Slovenije, celo iz štajerskega konca. Tudi kar se tiče ponudnikov nam je uspelo pritegniti večje število gostincev kot kdaj koli prej. Zagotovo pa si za v prihodnje želimo omogočiti še večjo, še bolj raznovrstno ponudbo in razširiti prizorišče ter na ta način zadovoljiti pričakovanja naših obiskovalcev.
Kako se je sploh rodila Pašta Fešta, kje vidite njen potencial?
Lahko bi rekli, da se je Pašta Fešta rodila iz naše ljubezni, oziroma strasti do pašte, pa tudi iz želje, da bi naše potrošnike naučili, kaj je dobra pašta. Radi bi tudi širili kulturo uravnoteženega prehranjevanja in pokazali, da je to možno doseči tudi s tako vsakdanjo in preprosto jedjo, kot je pašta. Prvi dve Pašta Fešti smo skupaj z Društvom ljubiteljev pašte organizirali na dvorišču našega podjetja, od tu smo naredili korak naprej in Pašta Fešto z namenom širitve preselili na ajdovski plac. Na ta način smo Ajdovščini, Vipavski dolini in pravzaprav tudi širšemu okolju ponudili kulinarični festival, ki v ospredje postavlja pašto. Ravno zaradi izjemne priljubljenosti te jedi verjamemo, da ima festival močan potencial. Verjamemo, da so atraktivnost takega dogodka prepoznali tudi vsi slovenski ljubitelji pašte, od tod tudi tako številčna udeležba.
Kaj ste se iz letošnjega festivala naučili, kaj bi po tej Pašta Fešti spremenili?
Naučil sem se ravno to, da ima dogodek izjemen potencial; kot sem že dejal, nas je odziv vse presenetil. Odziv sodelujočih ponudnikov na tej Pašta Fešti in tudi interesentov za naprej je zelo dober. Prihodnje Pašta Fešte bodo imele še več ponudnikov, zato da bo absolutno vsakdo lahko izkusil duh dogodka – da lahko poskusijo čim več različnih jedi iz testenin in se spoznavajo z raznolikostjo okusov, ki jih lahko pašta ponuja. Idej nam res ne zmanjkuje.
Del letošnje PF je bilo tudi finalno tekmovanje Mlinochef, ki smo ga lahko spremljali na odru. Od kod ideja tekmovanja v kuhanju testenin za osnovnošolce?
S tekmovanjem Mlinochef smo začeli v lanskem letu, ideja pa je nastala iz naših opažanj, da se med mladimi močno povečuje zanimanje za kuhanje. Naša želja je testenine kot vsakodnevno jed približati tudi mlajši populaciji, predvsem pa jih preko tekmovanj tudi spodbuditi h kulinaričnemu ustvarjanju in k skrbi za uravnoteženo prehranjevanje. Lani smo s tekmovanjem začeli v Vipavski dolini, letos smo ga že razširili v spodnjo Soško dolino in v Brda, z naslednjim Mlinochefom pa gremo na celo Primorsko. Odziv je bil zelo dober, tako s strani učencev kot tudi mentorjev in nenazadnje staršev, ki ste jih lahko tudi videli navijati pod glavnim odrom oziroma preko socialnih omrežij. In verjemite, jedi, ki so jih pripravili šolarji, stari od 11 do 15 let, so dosegale nivo marsikatere restavracije. Glede na dosedanji uspeh lahko z gotovostjo trdim, da gremo naprej! Tekmovanje si želimo v bodoče širiti ne samo na Primorskem, ampak tudi drugod po Sloveniji.
Fotografija: Mlinotest
Kaj pa otroci, ki jim je pašta všeč, a morda ne želijo tekmovati?
Poleg otrok, ki jim je priprava hrane nekakšen hobi in se zato tudi prijavijo na tekmovanje, pa želimo v našo iniciativo vključiti tudi otroke, ki so morda malo manj tekmovalni, a vseeno želijo dobro jesti in se sploh naučiti osnov kuhanja. Testenine so zagotovo ena izmed najbolj preprostih jedi, ki si jih lahko pripravimo tudi, ko imamo malo časa, vendar je tudi tu potrebno vsaj osnovno znanje. Večina ljudi pa je žal nagnjena k prekuhavanju testenin, kuhanju v premajhni količini vode in podobno, zato želimo že otroke izobraziti, kako se pravilno kuha pašta. Naša ambicija je Slovence naučiti, kaj je dobra pašta in kako se jo pravilno pripravi. Konkretno to pomeni, da bomo z našimi kuharskimi mojstri, s katerimi že sodelujemo na raznolikih projektih, na osnovnih šolah organizirali brezplačne delavnice o pravilni pripravi pašte. Osnovne šole, ki bi bile za takšno delavnico zainteresirane, lahko več informacij dobijo na spletni strani mlinochef.mlinotest.si
Kot kaže, je letos za vas leto pašte. Če se prav spomnim, ste pred dobrim mesecem otvorili prenovljeno tovarno testenin.
Drži, že po celostni prenovi tovarne svežih testenin v letu 2018 smo se odločili za prenovo tovarne sušenih testenin, ki smo ga letos spomladi tudi zaključili. Z investicijo, vredno preko 7 mio evrov, ima Mlinotest danes tri sodobne linije sušenih testenin, ki omogočajo skoraj podvojeno kapaciteto, s čimer utrjujemo svoj položaj največjega proizvajalca testenin na področju bivše skupne države. Še bolj pomembno pa je, da nam najnovejša tehnologija omogoča proizvodnjo še bolj kvalitetnih in specialnih testenin, na okolju in zaposlenim prijazen način. Poleg investicijskega dela bi rad tu poudaril še marketinški del, saj smo po več kot desetletju prenovili vse naše embalaže in tudi logotip podjetja.
Zakaj in kako ste se takšne prenove lotili in kaj pravzaprav prenova prinaša za nas kot kupce?
Prva stvar, ki smo jo ob prenovi naredili, je bila obsežna raziskava trga, v kateri smo slovenske potrošnike vprašali, kakšen odnos imajo do testenin, do Mlinotesta, kakšne so njihove navade pri kuhanju… Rezultati so bili presenetljivi. Tisto kar mi Primorci smatramo za samoumevno, drugod po Sloveniji ni. Že samo poimenovanje za testenine – pašta, makaroni, špageti,… je različno. Najbolj presenetljiv odgovor potrošnikov iz drugih delov Slovenije pa je bil ta, da pašto kuhaš 10 minut in jo potem pustiš v vreli vodi. Navade so na Primorskem v primerjavi z ostalimi regijami zelo različne in tudi od tod smo dobili potrdilo, da je naš cilj o izobraževanju potrošnikov pravilno zastavljen. Kar pa se tiče prenove same, je naša želja bila imeti osveženo in bolj enotno embalažo, predvsem pa kupcem ponuditi nove oblike in vrste testenin, tako da v jesen vstopamo z enotno rdečo embalažo in kar 28 različnimi paštami!
Večkrat ste uporabili besedo pašta in ne testenina, čeprav vemo, da je slovenski izraz testenina. Tudi Pašta Fešta ima pašto. Zakaj pašta?
Za takšno poimenovanje smo se odločili zavestno, predvsem z namenom poudarjanja naše primorskosti. Pri nas je pač pašta. Tudi slogan, ki smo ga izbrali tako za Pašta Fešto kot za ostale aktivnosti, je Strastni do pašte. Preko te besede in preko slogana bi radi poudarili, da imamo Primorci poseben odnos do pašte, Ajdovci z Mlinotestom pa še toliko bolj.
Fotografija: Mlinotest
Je vaša pašta kaj drugačna od italijanske »paste«? Kaj vam prinaša nova investicija?
Vse naše proizvodne linije so kupljene v Italiji in so točno takšne kot jih uporablja naša italijanska konkurenca. Tehnologija torej izvira iz italijanskega znanja, a je tu združena z našo več kot 60 letno tradicijo. Naša želja je, da z našimi testeninami še dodatno utrdimo položaj na naših tradicionalnih trgih. Mlinotest je že dandanes vodilni ponudnik sveže testenine tako v Sloveniji kot na Hrvaškem in v Srbiji, z novo pridobitvijo v obratu sušenih testenin pa si želimo predvsem na Hrvaškem pridobiti podoben status kot pri sveži. Poleg tega pa se že pogovarjamo z največjimi trgovci zahodne Evrope o skupnih aktivnostih.
Pašta je kot jed stara stoletja. Je sploh še možno odkriti kaj novega?
Seveda je; prehranski trendi se izjemno hitro razvijajo in z vsemi sodobnimi načini obveščanja tudi zelo hitro širijo. Potrošniki so vedno bolj osveščeni in izobraženi, zato tudi mi pozorno spremljamo prehranske trende, kot so npr. veganstvo oziroma zmanjševanje deleža mesa v prehrani, pa preferiranje hrane iz biološke ali ekološke pridelave, manj soli in manj sladkorja, uporaba posebnih žit, polnovredni izdelki, proteinski izdelki, brezglutenski izdelki… na drugi strani pa seveda tudi naraščajoči trend premium izdelkov. Podobno lahko različne trende zaznavamo tudi na področju testenin, kjer v tem trenutku tudi mi razvijamo kar nekaj rešitev, ki jih bomo v bližnji prihodnosti tudi predstavili.
Pa poglejmo še malce v prihodnost. Kje vidite podjetje Mlinotest v naslednjih letih?
Mlinotest z zadnjimi pridobitvami postaja sodobno živilsko podjetje, ki predstavlja enega izmed stebrov slovenske živilske industrije, povrh vsega še v 100 % slovenski lasti. Z načrtovanimi investicijami, s sledenjem prehranskim trendom in ustvarjanjem novih, vidim za podjetje zelo svetlo prihodnost. Zagotovo bomo kot podjetje rasli tako na domačem trgu kot tudi na izvoznih trgih, predvsem pa želimo ostati steber ajdovskega, primorskega in slovenskega gospodarstva in biti atraktivni tako za zaposlene kot tudi za potrošnike, poslovne partnerje in lokalno skupnost.
Zaključiva malo bolj osebno. Kot rojen Ajdovc, kaj bi si želeli v prihodnosti za Ajdovščino?
Predvsem, da jo ohranimo kot zdravo in varno okolje tudiza naše otroke.
* Naslovna fotografija: Mlinotest
* Intervju je bil prvotno objavljen v junijski tiskani izdaji Lokalnih Ajdovščina