Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteAmelie Zerezghi in Vita Šinigoj sta v vseh pogledih pravi in strastni paštarki, mojstrici v pripravi testenin, ki sta pokal in naziv Mlinochef ponovno vrnili na Osnovno šolo Šturje Ajdovščina. Sta namreč letošnji nosilki naslova Mlinochef, tekmovanja v kuhanju testenin za osnovnošolske otroke od 6. do 9. razreda, ki ga je že tretje leto zapored organiziral Mlinotest v sodelovanju z Društvom ljubiteljev pašte. Z njima in z mentorico Petro Ušaj smo se pogovarjali o šoli, o njunih hobijih, najljubših jedeh in seveda o tekmovanju, zaupali pa sta nama tudi zmagovalni recept!
Začnimo s preprostimi vprašanji. Kdo sta Amelie in Vita? Sta le sošolki ali tudi najboljši prijateljici?
Vita: Sva sošolki od prvega razreda, plesni kolegici in zelo dobri prijateljici.
V kateri razred hodita? Imata pri gospodinjstvu same petice?
Amelie: Hodiva v 7. razred na OŠ Šturje Ajdovščina.
Vita: Gospodinjstva pri rednem pouku nimava več, vendar pa imava seveda pri izbirnem predmetu Sodobna priprava hrane same petice.
Kaj radi počneta v prostem času?
Amelie: Obe zelo radi pleševa in se druživa s prijatelji.
Kaj bi radi delali, ko bosta veliki? Kuharici?
Vita: Zaenkrat kuhanja ne vidim kot svoj osnovni poklic, ampak bolj kot hobi…
Amelie: Jaz še ne vem, kaj bi bila, ko odrastem. Je pa ena izmed možnosti tudi nekaj v povezavi s kuhanjem.
Da vidimo, če sta res pravi paštarki. Kolikokrat na teden jesta pašto in katero imata najraje?
Amelie: Približno enkrat do dvakrat na teden. Veliko pašt mi je všeč, ampak med mojimi najljubšimi je točno ta, ki sva jo z Vito pripravili na Mlinochefu.
Vita: Pri nas doma smo vsi ljubitelji pašte in ostale italijanske kuhinje, tako da so pašta, njoki in tortelini redno na našem jedilniku. Najraje pa imam rezance s piščančjimi trakci in smetano.
Zmagovalki na levi Vita Šinigoj na desni Amelie Zerezghi
Kdo vaju je navdušil in prepričal za prijavo na Mlinochef?
Vita: Prijavo nama je predlagala najina mentorica, moram pa reči, da so naju tudi starši pri tem zelo spodbujali.
V predtekmovanjih komisije nista najbolj prepričali, v finale sta se uvrstili z glasovanjem občinstva. A vendar sta na koncu zmagali! Očitno sta svoj krožnik v tem času izpilili, katere nasvete komisije sta upoštevali?
Amelie: Ko sva vadili, sva upoštevali to, da sva na najin krožnik dodali več mete in med kuhanjem dodajali več vode, v kateri se je kuhala pašta, da ne bi bila najina pašta presuha.
Vita: Na predtekmovanju so nam povedali tudi to, da morava krožnik bolj samozavestno predstaviti. Sva obe bolj »tihe sorte«… to sva tudi upoštevali.
Sta veliko trenirali in se pripravljali?
Amelie: Ja, pripravljali sva se skoraj vsak dan.
Sta imeli kaj treme? Kaj je bila za vaju najbolj zastrašujoča oziroma najtežja stvar?
Amelie: Malo treme je seveda bilo, ampak sem to poskušala odmisliti, saj nisem hotela, da bi od tega bil odvisen končni rezultat najine jedi. Najtežja stvar pa je bila zame predstavitev krožnika… nisem najbolj zgovorna, to je bil kar izziv.
Vita: Jaz sem malo treme imela na začetku, vendar ker sva bili dobro pripravljeni in med kuhanjem zelo skoncentrirani, je trema hitro minila. Meni sta bila najtežja prav začetek in konec tekmovanja: začetek zato, ker so nama morali zamenjati kar dve kuhalni plošči, ki nista delovali, konec pa zaradi čakanja na odločitev strokovne komisije.
Za tekmovanje sta izbrali dokaj netipičen, drzen, zelo inovativen recept – rezance z limono in meto. Kdo vama je dal idejo?
Vita: Idejo je v največji meri predlagala najina mentorica, smo jo pa med pripravami še skupaj nadgradile.
Amelie: In zdaj je to en mojih najljubših receptov!
Kaj je pri tem receptu največji trik, kje lahko hitro spodrsne?
Vita: Pri pripravi te pašte je uporabljenih veliko kuharskih tehnik, zato lahko gre hitro kaj narobe, najbolj nevarno pa je, da se omaka zaradi previsoke temperature sesiri.
Amelie: Ja, pri omaki hitro spodrsne, tudi če dodamo limonin sok prehitro, se rada sesiri.
Uporabili sta tudi nekaj zelo profesionalnih prijemov, kot je izdelava umetnega kaviarja. Kdo vaju je naučil tega?
Vita: Najina mentorica.
Še najbolj klasično vprašanje. Kako se počutita ob zmagi?
Amelie: Bila sem zelo vesela, občutila sem veliko navdušenje. Po polfinalu res nisem pričakovala, da nama bo uspelo priti na sam vrh tekmovanja, a nama je z veliko trdega dela uspelo.
Vita: Jaz sem na ta uspeh zelo ponosna, zame pomeni potrditev dobrega dela in veliko nagrado za vložen trud.
Nazadnje pa še vprašanja mentorici, Petri Ušaj, brez pomoči katere ne bi šlo. Nagrada Mlinochef je v prvem tekmovanju že bila na OŠ Šturje; lani jo je dobila briška ekipa, letos se spet vrača v Šturje. Kakšni so občutki šole in učencev?
Petra Ušaj: Res je, to je druga šturska zmaga na tekmovanju testenin za nagrado Mlinochef. Lani nam je pokal odnesel česen J. Ampak tako pač je, zmaga gre vedno le najboljšemu, in tako je tudi prav. Včasih je potrebno poleg znanja tudi malo sreče, pa še marsikaj se mora poklopiti, da potem izstopiš iz povprečja.
Res pa je, da so občutki ob vsaki zmagi prijetni, tako za učence kot tudi zame kot mentorico. Zmaga na tekmovanju vedno predstavlja smetano na torti. Je potrditev, da si na pravi poti, da kar delaš, delaš dobro in prav. Vsak tak dosežek ti prinese nov zagon za delo vnaprej.
Kako vi kot učiteljica vidite takšne delavnice, kot je bil Mlinochef, ter tekmovanja?
Tovrstne delavnice zelo pozdravljam. Pri pouku predstavljajo dodatno popestritev in motivacijo za šolsko delo. Je že res, da učenci radi kuhajo, kulinarično ustvarjajo, ampak zelo radi pa se tudi pokažejo, česa vsega so sposobni. In prav to so jim letošnje delavnice in tekmovalni nastopi tudi omogočili.
Potem je pa še druga plat. Menim, da je moja naloga, da učencem v učnem procesu omogočim kreativnost, samostojnost kot tudi sposobnost lastnega izražanja na poti do zastavljenega pedagoškega cilja. To pa v današnjem svetu, kjer znaten odstotek otrok ne zmore daljše koncentracije pri klasičnem pouku, ni enostavno in velikokrat ne deluje po naših željah. Ugotavljam, da učenci v sodobnem učnem prostoru potrebujejo vedno bolj individualno naravnane aktivnosti in izzive, preko katerih razvijajo svoja področja. Kot učiteljica predmetov, povezanih s prehrano, skušam pri svojem pedagoškem delu vedno znova poiskati zanimiva in hkrati čim bolj različna področja, kjer se učenci lahko čimbolj izrazijo in eno takšnih področij je zagotovo sodelovanje z Mlinotestom v povezavi s kuharskimi mojstri.
Kaj prinese sodelovanje otrokom, kaj se naučijo?
Tovrstna sodelovanja z zunanjimi sodelavci, organizacijami, podjetji …, v katera so učenci vključeni na drugačne, sodobnemu življenjskemu slogu primerne pristope, dodatno motivirajo in veliko doprinesejo k pedagoškemu delu. Učenci so s takimi načini dodatno motivirani. Dovzetneje sprejemajo nova znanja. Obenem pa se lahko tudi izrazijo na področju, kjer so močni, in s tem pridobijo na samozavesti. Posledično se kasneje tudi lažje vključujejo v družbeni vsakdan.
Recept: JAJČNI REZANCI Z LIMONO IN METO
SESTAVINE:
Za testenine z limonino omako:
Za metin kaviar in posteljico iz metinega želeja:
Za dekoracijo:
POSTOPEK:
Pripravimo metin žele in metin kaviar. Olje nalijemo v višjo posodo in ga postavimo v zamrzovalnik za pol ure. V metin sok primešamo žličko agar-agarja, zavremo ter pustimo še 2 minuti počasi vreti, nato odstavimo in počakamo par minut. Olje vzamemo iz zamrzovalnika. Kapalko napolnimo z metinim sokom in počasi kapamo v olje, da se perlice metinega kaviarja lepo strdijo. Olje ločimo od perlic tako, da perlice ulovimo v cedilo. Nato jih dobro speremo pod mrzlo tekočo vodo in pustimo, da se osušijo. Za metin žele preostanek soka na tanko prelijemo na ravno površino, prekrito s peki papirjem, ter počakamo, da se želatina strdi. Nato z modelčkom oblikujemo željeno obliko in uporabimo za posteljico jedi.
V večjem loncu v veliki količini osoljene vode skuhamo testenine, jih odcedimo a prihranimo škrobno vodo. Medtem v ponvi segrejemo smetano za kuhanje do rahlega vretja, zmanjšamo ogenj in dodamo limonino lupinico. Nato postopoma, v treh delih, dodajamo maslo ter vsakič mešamo toliko časa, da se maslo popolnoma raztopi. Na koncu vse skupaj premešamo in na srednjem ognju ob rednem mešanju kuhamo še par minut, da se omaka zgosti. Solimo.
Zgoščeni omaki dodamo še nekoliko škrobne vode in premešamo. V omako dodamo kuhane testenine ter nežno premešamo, da se testenine prekrijejo z omako. Dodamo nariban parmezan in premešamo, da nastane kremasta omaka. Na koncu dodamo še sok limone in poper ter na rahlo premešamo.
Testenine postavimo na posteljico metinega želeja, v obliki gnezdeca. Okrasimo s stepeno smetano, kandirano limono, nastrgano limonino lupinico, listi mete in limoninim kaviarjem.
Mlinochef je kuharsko tekmovanje za ekipe osnovnošolskih otrok od 6. do 9. razreda, ki v središče kuharskega izziva postavlja eno izmed najbolj priljubljenih jedi – pašto! Tekmovanje Mlinochef so v Mlinotestu skupaj z Društvom ljubiteljev pašte zasnovali z vizijo spodbujanja kakovostnega prehranjevanja med mladimi. Najmlajše želijo ozaveščati o pomenu kvalitetne prehrane, preko zdrave tekmovalnosti pa otroci osvajajo znanje o kakovosti testenin ter o njihovi pripravi, hkrati pa se učijo o pomenu uravnotežene prehrane. Tekmovanje spodbuja njihovo kulinarično ustvarjalnost, obenem pa spoznavajo in uporabljajo lokalne izdelke in surovine.
Tretja edicija Mlinochefa je presegla okvirje Primorske, v delavnice in tekmovanje so se vključile tudi šole iz Notranjske in Osrednjeslovenske, daljnosežna vizija pa je ta, da bi Mlinochef v prihajajočih letih mlade ozaveščal o kakovostni prehrani širom cele Slovenije.
Prijave na Mlinochef#4 so že odprte. Več informacij najdete na tej povezavi.
* Vir in fotografije: Tončka Mavrič // Mlinotest