Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteGucci lahko mirne duše ocenim kot najbolj novo staro stvar leta 2015. Jeremy Scott uničuje subtilno dediščino Franca Moschina, Olivier Rousteing pa postaja moška različica Kim Kardashian. Kaj pa Slovenija? Slovenska modna scena je žalostna kot rezultat referenduma in stanje je zastrašujoče kot pogled Hermine Kovačič. Kolumna Tomija Vugrinca.
Moda je letos na robu živčnega zloma. Kriza srednjih let je po 40 letih sodobnega načina pojmovanja modnega ustvarjanja več kot očitna. Trg je prenasičen, a produkcija se vedno bolj povečuje. Potrebe se menjavajo in zakoni se brišejo in pišejo na novo. Modne znamke umirajo in se rojevajo kot vinske mušice. Velika imena zapuščajo velike modne hiše in priznane blagovne znamke zapirajo šivalne stroje. Lanvin ostaja brez Alberja, Dior brez Rafa in Saunders zaklepa vrata…
Modne znamke od stilista zahtevajo najmanj 6 popolnih kolekcij letno. Kar je preveč za še tako plodnega umetnika. In tudi brez visokozvenečega imena lahko propadajoča modna hiša osveži svojo podobo in ji da nov, moderen in prodajni videz. Poglejte Gucci, ki je po Fridi zadihal na novo s fantastično kolekcijo in vrhunskimi stajlingi. Gucci lahko mirne duše ocenim kot najbolj novo staro stvar leta 2015. Čestitam! Ostali oblikovalci delajo naprej. Jeremy Scott uničuje subtilno inteligentno humorno dediščino Franca Moschina s kolekcijami, ki so samo nadaljevanje Adidas maškarade. Olivier Rousteing postaja malo bolj moška različica Kim Kardashian in verjetno bo ves denar od izjemno POPularne Balmain za H&M kolekcije porabil za še višje ličnice in botox. John Galliano je Maison Margiela dokončno pahnil v prepad. Martina Margiele se v njegovih kolekcija ne voha več in nova podoba Margiele je slaba kopija starega Galliana. Elio Fiorucci in Krizia sta zapustila naš svet in verjetno v nebesih plešeta v Studiu 54 skupaj z Andyjem Warholom.
V vrtincu modnega dogajanja je vse novo že hkrati staro. Vse prihitro videno in prežvečeno. Kopirano in pozabljeno. Pre-Fall in Cruise in Summer in Winter in druge linije in modne revije na interetu ter družabnih omrežjih. Rok trajanja kolekcij je omejen. Kot meso v hladilniku začnejo hitro smrdeti. Trendov ni več in staro je novo in novo je že staro. Veliko kolekcij takoj po modnih revijah priroma na prodajne police in so po mesecu dni že obrabljene. IT kosov je vedno več a trajajo manj kot sladoled na soncu. Moderno je imeti stil, moderno je biti sam svoj preklemano dober stilist in modno je kombinirati videno z nevidenim. Moderno je biti moderen.
Kaj pa Slovenija? Gluha na to uho… Jaz mislim, da če bo kdaj konec sveta, je pametno takrat biti v Sloveniji – ker k nam bo tudi konec sveta prišel 10 let za ostalimi. Slovenija doživlja modni preporod. Četudi je slovenska modna scena zaspana in dolgočasna kot stajlingi Barbare Žgalin in resnično nima česa pokazati, se šopiri z modnimi eventi in prireditvami, kot bi bila Milano v poznih 80 in začetku 90 let. Imamo nešteto modnih dni, tednov, revij, prezentacij, razstav, dogodkov, instalacij… Pokažemo pa en velik NIČ. In čeprav trenutno nihče od slovenskih oblikovalcev ne zmore narediti produkcije, katera bi bila količinsko in dizajnersko zanimiva ter primerna za preboj na svetovni trg, še vedno vztrajajo pri doma izdelanih kosih, ki dišijo po mamini kuhinji. Mercedez Benz Fashion Week je bil kljub genijalnemu režiserskemu prijemu edinega pravega slovenskega modnega mačka en velik sejem ničevosti. Slabe in številčno revne kolekcije in resnično premalo prikazanega bi bilo bolje skriti kot ponosno kazati. Da ne govorimo o Ljubljanskem Fashion Weeku, ki je postal povsem nepotrebna razstava napol amaterskih video posnetkov in nekaj razobešenih cunjic. In tudi v neštetih slovenskih modnih revijah ter na televiziji se stanje ni popravilo. Vedno slabše je. Neokusna Lorella Flego še vedno sama sebi pripoveduje modne pravljice s pridihom vaškega Sex and the City stila. Tjaša Kokalj ostaja izložbena lutka poceni trgovin brez modne inteligence in kulture. Televizijske zvezdice se oblačijo, kot ne bi imele elektrike doma in bi se bile primorane oblačiti v temi. Za “pevke” velja enako. Večina stvari je tako amaterskih, da se nam smejejo tudi na Slovaškem, v Romuniji in na Kosovu. Slovenska modna scena je žalostna kot rezultat referenduma in stanje je zastrašujoče kot pogled Hermine Kovačič.
Vendar pa imamo še eno šanso. Novih 365 dni. Leto 2016. Naj bo (tudi) MODNO.
* Kolumna izraža avtorjevo osebno mnenje in ne odraža nujno mnenja spletnega portala Lokalne Ajdovščina.