Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteDa, zmagal je. Nemogoče je postalo mogoče. Glede na raven komercializacije, emocionalizacije in personalizacije ameriške politike, me to niti malo ne čudi. Ker Donald Trump je prav to, je dobra zabava, najboljši lik resničnostnega šova, imenovanega ameriške predsedniške volitve 2016.
Politična sporočila postajajo bolj kot ne podobna komercialnim oglasom, podobno je s političnimi kampanjami. Ne glede na trivialnost oz. zahtevnost sporočil, mediji kot glavni posrednik med političnim kandidatom in javnostjo igrajo ključno vlogo informiranja in predstavljajo nepogrešljiv element grajenja sodobne osebne znamke političnih kandidatov. Politik mora za zgraditev uspešne osebne znamke proučevati in razumeti proces medijske produkcije. No, in Donaldu je uspelo. Čeprav mnogokrat z negativnim prizvokom, je bil ves čas volilne kampanje v središču medijske pozornosti. Kljub njegovemu neprimernemu obnašanju in vprašljivim izjavam (nekateri bi rekli celo neumnim oz. sovražnim) je bil ves čas resen tekmec in je v smislu medijske pozornosti popolnoma zasenčil ostale predsedniške kandidate. Veliko političnih osebnosti je bilo že spornih, vendar nihče do sedaj ni povzročal toliko polariziranih mnenj kot ravno Trump. Ali ga obožujete ali ga sovražite, sta samo dve možnosti, ni srednje poti. Ameriška javnost ga sicer dobro pozna, saj že štiri desetletja skrbno gradi svojo osebno znamko uspešnega poslovneža.
Pa vendar, kako mu je uspelo?
Ameriški poznavalci marketinških strategij izpostavljajo 5 prvin, ki naj bi Donalda pripeljale do zmage. Prvo je poznavanje svojega občinstva. Njemu je vseeno, ali vam je všeč. Ciljal je na izbrano množico volivcev, ni poskušal zajeti vseh. Namreč nikoli ne moreš ugajati vsem, bolj pomembno je, da dobro poznaš svojo ciljno skupino in nagovarjaš njih in jim govoriš, kar želijo slišati. Druga prvina, katere se je posluževal Trump je, dobro poznavanje in upravljanje svoje znamke (osebnosti). Torej, ali ga obožujete ali se vam gnusi, on je, kar je, se ne pretvarja. Trumpa poznajo vsi občani New Yorka, slovi kot nepremičninski magnat, le da je v svoji kampanji namesto o poslu govoril o politiki. Vedno je bil drzen, direkten in brez dlake na jeziku. Znamka mora biti konsistentna, mora stati za svojimi prepričanji, in njegova to definitvno je. Ni se spremenil, je tak kot je, tako kot ga Newyorčani oz. Američani poznajo. Celo tisti, ki ga ne marajo, pozdravljajo njegovo konsistentnost v svojem predstavljanju. Tretja prvina je drznost, ki je Trumpu sigurno ne manjka. V času svoje kampanje je izrekel ogromno nezaslišanih in žaljivih izjav, od pripomb na mehiške priseljence do žaljenja vojnih veteranov in feminističnih izjav. Toda njegovi podporniki ga imajo radi ravno zato, ker pošteno pove, kar misli, čeprav na nevljuden in neuglajen način. Namreč večina političnih kandidatov je tako osredotočenih na svojo »popolno javno podobo«, da postane skoraj nemogoče, da pokažejo svoj pravi jaz. No, Trump nam pokaže svoj obraz vsak dan, s preprostim komentiranjem dogodkov, kot jih vidi, brez olepšav. Ne zanima ga, kaj si kdo misli o njem in to tudi pokaže. Zaveda se, da ugajanje vsem ni več stvar uspeha, če hočeš ostati ljudem v spominu, moraš biti drugačen, celo kontroverzen, čeprav na ta račun izgubiš kakšnega podpornika oz. volivca. Kot naslednjo marketinško prvino poznavalci izpostavljajo zaupanje samemu sebi. Trump za razliko od ostalih kandidatov ne sledi svoji ciljni skupini, torej ne testira, kako kombinacija njegovih besed in obnašanj vpliva na določen segment volivcev in na njihova stališča. Z nagovarjanjem na velik del volivcev se namreč izgublja »človeškost«. Trump je nagovarjal zgolj svoje volivce in to s tistim, kar mu je tisti moment padlo na pamet in ne z dognanji raziskav, o čem bi bilo dobro govoriti. Zadnja Trumpova prvina, ki naj bi pomagala njegovemu uspehu je ta, da se nikoli ne opraviči. Roko na srce, takšnemu predsedniškemu kandidatu, kot je Trump, še nismo bili priča. Zdi se, da v sebi nima niti kančka obžalovanja in sramu. Reče, kar mu pade na pamet, gre naprej, brez upoštevanja kritik. Ali se je kdaj za kaj opravičil? Zdi se nesposoben opravičiti oz. delati napake.
Po vsem napisanem se sprašujem, kaj je tisto, kar je prevesilo tehtnico v Trumpov prid. Sta imidž in osebnost pomembnejša od vsebine, informacij in političnega programa? Je Trump zmagal zaradi svojega političnega programa ali svojega nastopaštva? Težko je enoznačno reči, kaj točno ga je pripeljalo do zmage. Dejstvo pa je, da je kampanjo bolj gradil na svoji osebnosti, v ospredju katere je bila njegova osebna znamka in ne politika. Čeprav družbeno pomembna in odgovorna vprašanja ter ideološki koncepti še vedno ostajajo temelj političnih kampanj, proces grajenja imidža političnega kandidata in javno zaznavanje lastnosti le-tega igrajo vedno večjo vlogo pri procesu odločanja volivcev, kar je se pokazalo tudi pri izvolitvi Trumpa.
Želja po spremembah je definitivno tista, ki je gnala Američane na volitve in Trump je tisti, ki pooseblja drugačnost, nekaj novega, spremembe. V kakšnem smislu, bomo še videli. Dejstvo pa je ,da se juha nikoli ne poje tako vroča, kot se skuha. Namreč že v svojem prvem nagovoru je bil slišati bolj zmeren in spoštljiv, kot kadarkoli prej v svojih govorih. Pustimo se presenetiti…
* Kolumna izraža avtorjevo osebno mnenje in ne odraža nujno mnenja spletnega portala Lokalne Ajdovščina.