Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podprete»Evrovizija 2018. Vsakoletno glasbeno tekmovanje, ki sva ga z navdušenjem spremljali prek TV ekranov v mlajših letih. Srečo sva imeli, da sva se preselile v Lizbono ravno v letu, ko je Portugalska gostila Evrovizijo.« Anisa Kete in Kaja Besednjak, plesalki ki sta nastopil na finalnem odru letošnjega Evrosonga. Več pa v spodnjih vrsticah.
KAKO SVA PRIŠLI NA ODER EVROVIZIJE?
Bil je marec 2018. Na instagramu koreografa, ki ga dobro poznava, sva zasledili, da bo čez 2 dni potekala plesna avdicija za Evrovizijo. Udeležili sva se avdicije, vsaj zaradi izkušnje če ne drugega. Bilo nas je 90 plesalcev. Švedski koreograf nas je naučil približno eno-minutno jazz-commercial koreografijo, ki smo jo v skupinah plesali pred komisijo. Vznemirjenje, trema, živčnost, vse to je bilo seveda prisotno. Tudi zaradi tega, ker smo se prvič udeležile tako velike avdicije. Po sami avdiciji sva imele mešane občutke, . . želja je seveda bila, da bi bile sprejete, ampak že sama izkušnja nama je dala vpogled na čemu morave delati in kako naslednjič bolje pristopiti k sami avdiciji. Zato tudi če ne bi bile sprejete, nama to ne bi pomenilo velikega razočaranja.
Čez teden dni so nama na mail sporočili njihovo odločitev. Iskali so plesalce za vse pevske točke, ki ste jih videli na evroviziji, saj v taki veliki produkciji, ni nič prepuščeno naklučju. Dva meseca pred prihodom delegacij, se plesalci naučijo vseh nastopov (oziroma Stand in ekipa, kot so jo poimenovali). Oder, kamere, luči, vse je že prej pripravljeno in večkrat preverjeno preden pravi pevci in plesalci pridejo na samo sceno. Poleg tega so iskali tudi plesalce za otvoritveni akt z zastavami ter za ‘interval akt’, kjer se je predstavila portugalska glasba in kultura. Anisa je bila poklicana za otvoritveni akt z zastavami in za interval akt. Kasneje so naknadno sporočili še Kaji za interval akt ter za snemanje plesnega gibanja za video, ki se je predvajal med samo točko na ekranih.
TRENINGI IN NASTOP NA FINALU EVROVIZIJE
Treninge za obe točki smo začeli en mesec pred Evrovizijo. Predstavilli so nam celoten potek nastopov, treningov, ter že takrat so poudarili, da bo prišlo do sprememb. In tako je tudi bilo. Do sprememb v koreografiji, idejni zasnovi in oderskih postavitvah, je prihajalo na vsaki vaji . Iskreno, še isti dan finala Evrovizije, 30 minut pred odhodom na oder, je prišlo do določenih sprememb.
Na prvi pogled se otvoritvena točka in nošenje zastave ne zdi težko. Ampak največ časa smo pri treniranju porabili prav za logistično usmerjanje, poziciniranje ter časovno usklajevanje vseh zastav in glasbenikov, da je vse potekalo brez problemov, da so kamere ujele vse kote, da nismo s katero od zastav pokrivali pevcev, in tako dalje . . .
Ideja interval akta med ‘votingom’ je bila predstaviti portugalsko glasbeno kulturo in hkrati tudi plesno kulturo. Prva ideja za katero smo trenirali, je bila plesna točka z različnimi plesnimi stili, ki so znani na Portugalskem. To je miks afriških plesov, kizombe (počasnega plesa v paru), kudura, . . .
Veliko je bilo sprememb in dogovarjanj med samim procesom. Točno en teden pred finalom Evrovizije pa so nam sporočili, da se vizija med glasbenikom in režiserjem ni ravno ujela in so zato zbrali tretjo pot. Namesto koreografskega plesnega dela so želeli imeti le kratek “party ples” vseh plesalcev. Lahko si predstavljate razburjene in predvsem žalostne obraze plesalcev, ki so se res želeli predstaviti svetu tudi z njihovo plesno kulturo. Vseeno smo se na dan finala poskusili kot ekipa plesalcev razvedriti in uživati v celotnem procesu, saj je to vsekakor nekaj edinstvenega.
INTERVAL ACT SI LAHKO OGLEDATE TUKAJ:
Kakorkoli, še nikoli nisva bili del tako velike organizacije in produkcije. Na samem dogodku je bilo več kot 1000 prostovoljcev in 1000 zaposlenih, na vsakem drugem koraku varnostniki, le za plesalce 10 makeup artistov, 10 frizerjev, dostavljalci hrane, tehnične ekipe, producenti, ki so nas usmerjali in skrbeli, da smo ob pravem času bili na pravem mestu. . .vsekakor nepredstavljivo!
Sama izkušnja in doživetje, biti na odru, biti na TV ekranih pred takšno množico ljudi,.. je noro! Veseli sva vsake takšne izkušnje in poizkušave vzeti v zakup vse spremembe, razočaranja, veliko veliko čakanja, veliko priprav in seveda veliko potrpljenja, za kar lahko kar rečeva, da je normalni del ‘show biznisa’. Seveda bi si kot plesalki na takem odru in pred takšno množico ljudi želeli več . . . ja, plesati pravo plesno točko! Naslednjič!
* Zapis je bil prvotno objavljen na spletnem blogu KA - Dance to the world in ga objavljamo nelektoriranega, v celoti.