Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteVipavska dolina je po mnenju Lonely Planeta ena izmed najlepših pokrajin sveta. Naravno oblikovana kot zelo odprta dolina ima veliko dih jemajočih razgledov, poleg tega pa je polepšan a še z mnogimi vinogradi. Skozi osupljivo pokrajno pa peljejo še bolj osupljive ceste. To je znal izrabiti že Ferrari, ki je tu posnel reklamo za svoj model Portofino. Vsako leto pa se po slovenskem Col de Turiniju zapeljejo tudi udeleženci rallyja Vipavska dolina.
Vsaj po mojem mnenju je to najboljši rally v Sloveniji. Verjetno ker je domač ali pa ker pelje po cestah, ki jih poznam zelo dobro. K boljšemi oceni pripomore tudi dejstvo, da so te ceste izjemne. Dve legendarni preizkušnji z rallyja Saturnus, legendarni superspecial, in še dve hitrostni preizkušnji, ki po mojem mnenju ne zaostajata v atraktivnosti. In navsezadnje je to prvi rally v sezoni slovenskega državnega prvenstva. Marsikateri dirkač se namreč predstavi z novim dirkalnikom in do zadnjega prikriva in namiguje, kaj bo vozil. Po večmesečnem premoru pa imamo končno spet odprto sezono.
Zadnji mesec so verjetno dirkači in največji navdušenci vsako noč sanjali začetek sezone. Kljub vsem namigovanjem pa si niti v sanjah nisemo predstavljali takega začetka sezone. Neverjetno se mi je zdelo, da bom videl Humarja v Škodi Fabii r5, Štucina v Cliu r3, Mušiča v Puntu s1600 in pa neverjetno število posadk v avtomobilih r2. Sploh pa nikoli nisem pomislil, da bom videl na prijavni listi 104 posadke. Po objavi prijavne liste pa se je začelo najbolj mučno čakanje, ki ga lahko človek doživi.
Potem pa je končno prišel dan D. Začel se je s ceremonialnim štartom, nadaljevalo pa s stopnjevanjem napetosti pred prvo hitrostno preizkušnjo. Nabito poln center Ajdovščine se je pripravljal, da bo po dolgem času spet videl v akciji svoje favorite. Pred množico, ki po številu lahko konkurira množici v Stožicah. Tukaj se vzpostavi prvo razmerje moči, nekateri pa na veselje gledalcev zatisnejo ročno zavoro in spravijo dirkalnik v atraktivno drsenje. Najbolj drzni požanjejo največji aplavz. Ko se konča superspecial se dirkači z mislimi že osredotočajo na Predmejo, navijači pa med seboj razglabljajo o najboljših vožnjah večera.
Prva jutranja hitrostna preizkušnja je za fotografe najlepši del. Legendarna Predmeja je lahko zelo zahrbten brzinc. Pred dvema letoma je botrovala kar polovici odstopov, letos pa je bila usodna za Kačiča in Bratoža. V nadaljevanju se dirkači zapeljejo po HP Bela, ki ima edini še preostali makadamski del rallyja. Dirkači se nato zapeljejo še čez skok in dve »rajdi«. Na skoku navijači čakajo na dirkaškega Petra Prevca, nekoga ki ne bo popustil na plinu in bo letel najdlje. Po še enkrat odpeljanih hitrostnih preizkušnjah sledi regrouping v Vipavi. To je še enkrat posrečena kombinacija centra mesta in dirkalnikov.
Popoldne sta sledili HP Erzelj in legendarne »Žblske rajde«. Dež je poskrbel za kar nekaj odstopov, med drugim tudi za odstop Aleksa Humarja in Geralda Riglerja v r5 specialkah. V Žabljah je dež poskrbel za kot led drseče ovinke. Vreme pa se je na srečo umirilo za veliki finale dneva, nočno preizkušnjo, HP Žablje 3. Pred ogromno množico navijačev se še zadnjič spustijo po Žabeljski drsalnici. Navijači pa jih pospremijo z glasnim vpitjem in baklami. Plačilo za izgubljene sekunde zaradi atraktivnega zdrsa je veselje navijačev, ki se prenese tudi na dirkača.
Rallyja je konec in najhitrejše posadke se veselijo rezultatov, ostali pa uspešno končane dirke. Veselje po dirki ostane, za obujanje spominov pa poskrbijo snemalci in fotografi, ki v čas ujamejo trenutke in jih delijo z drugimi. Po tako dobro izpeljanem rallyju čutimo zadovoljstvo vsi. Od organizatorjev, redarjev, dirkačev do zadnjega navijača, ki si je vzel 5 minut prosto v službi in prišel pogledat rally.
* Naslovna fotografija: Matic Soban