Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpretePrav posebno in zanimivo pomlad so imeli v otroškem vrtcu Vipava, natančneje v skupini Mavrice. Od aprila pa do junija so se ukvarjali z glasbenimi dejavnostmi v povezavi z jezikom. Potekale so v okviru projekta SKUM, v katerem vrtec sodeluje že nekaj let. V goste so povabili tudi glasbeno umetnico Matejo in skupaj so raziskovali različna zvočila in glasbila. Več pa v spodnjem prispevku.
V skupini Mavrice smo se od aprila do junija 2021 ukvarjali z glasbenimi dejavnostmi v povezavi z jezikom. Potekale so v okviru projekta SKUM, v katerem vrtec sodeluje že nekaj let. S sodelavko sva to že v začetku šolskega leta načrtovali, spomladi pa sva k nam povabili glasbeno umetnico Matejo Fi, ki se je takoj odzvala in bila pripravljena nekajkrat priti k nam. Že pred prvim obiskom sem ji predstavila slikanico Lov na medveda, avtorja Michaela Rosena, katero bi radi glasbeno izrazili oziroma jo glasbeno opremili. To naj bi se zgodilo kot rezultat raziskovanja glasov, našega telesa, nenavadnih inštrumentov in gibanja. Otrokom je bila vsebina slikanice zelo všeč. Že po nekaj ponovitvah poslušanja, so jo posvojili in ponavljali za mano ali pa si jo kar sami prigovarjali med spontano igro. Preden nas je prvič obiskala Mateja, so jo nekateri že dobro poznali.
Ko nas je prvič obiskala glasbenica Mateja Fi, je s seboj prinesla najrazličnejše inštrumente in zvočila, ki jih še nismo videli. Razprostrla jih pred otroke in jih povabila, da ji prisluhnejo in si jih ogledajo. Otroci so bili navdušeni nad nenavadnimi predmeti in so Matejo z zanimanjem poslušali in gledali. Tudi sami so si izbrali tistega, ki jim je bil všeč in jih preizkušali, igrali nanje, prisluhnili njihovemu zvoku…Namen tega obiska je bil, da spoznajo Matejo kot glasbenico in raziskujejo različna zvočila in glasbila.
Skozi naslednja srečanja z Matejo so otoci dosegali različne glasbeno-umetniške cilje s pomočjo zanimivih dejavnosti, ki smo jih načrtovali skupaj z umetnico. Nekaj takih je npr:
Glavna umetniška cilja tega projekta pa sta bila:
Dejavnosti, ki smo jih izvajali, so se dogajale v sproščenem vzdušju. Vzpostavili smo spodbudno in sproščeno okolje, saj se tako otroci najlažje in najbolj pristno lahko izražajo.
Postopno smo se torej seznanjali s slikanico Lov na medveda. “Lovili smo medveda” po bližnji okolici vrtca in sicer skozi travo, čez reko, čez blato, skozi gozd, skozi metež in še skozi jamo in ga tam zagledali! Zbežali smo in se mu skrili. S telesom in glasom smo oponašali zvoke trave, blata, hoje skozi gozd, kar so otroci znali dobro pokazati. Otroci so za “domačo nalogo” poiskali in prinesli v vrtec drobne materiale (kamenčke, drobne testenine, gumbke, kroglice, perlice, semena, riž, ječmen, …) iz katerih smo potem idelali vsak svoj inštrument – “ocean cev.” Naslednjič smo s pomočjo teh cevi spremljali govorjeno besedilo iz slikanice in v ritmu igrali nanje.
Bližala so se zadnja srečanja in otroci so si želeli, da bi radi svoje ustvarjanje pokazali tudi staršem. Radi bi v živo nastopali, vendar letos to ni mogoče, zato smo se dogovorili da se posnamemo in staršem pokažemo video posnetke.
Zadnja dva tedna smo se torej srečali še trikrat in posneli vsakič po dva prizora iz slikanice. Za vsakega so otroci izbrali najprimernejše med zvočili, ki jih je prinesla Mateja. Predlagali pa so tudi, da prizore ozvočimo z glasom in telesom. Razdelili smo se v dve skupini. Prva skupina je šla na lov na medveda, druga skupina je ustvarjala zvočno vzdušje travnika, reke, gozda,…
Nazadnje pa nas je v telovadnici, kamor smo prišli “skozi jamo” pričakal, skrit za vrati, velikanski plišast medved, ki ga je animirala gospa Sanja Hrvaćanin. Mateja jim je ob prihodu namignila, da je danes še nekdo prišel z njo, vendar otroci tega niso pričakovali. Ko je medved pokukal izza vrat, so otroci zavreščali in stekli po telovadnici, skrili so se mu in bili so res presenečeni. Medved pa je prijazno prišel do njih in jih nagovoril. Želel si je da ga naučijo kako pesmico in prva, ki so mu jo hoteli zapeti je bila “Kuža Pazi.” Z Matejo pa smo se naučili tudi pesem “A-ram-sam-sam”, ki smo jo potem zapeli in zaplesali medvedu.
S plesom in petjem ter druženjem z medvedom se je končalo naše zadnje srečanje in zaključek projekta je bil prav vesel.
Vrtec Vipava - skupina Mavrice
* Vir in fotografije: Vzgojiteljica in pomočnica Mavric, Nadja Bago in Vesna Robba