Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteV zadnjem obdobju predvsem v Sloveniji opažamo stabilizacijo tržišča. Razna nelojalna konkurenca se umika, trgovci ki so delali na kratki čas nekako izginjajo, medtem ko tisti, ki delujemo na dolgi rok medsebojno dobro sodelujemo. Intervju s Klemnom Bizjakom, lastnikom podjetja Biterra d.o.o.
Klemen Bizjak je domač in predvsem uspešen podjetnik, po rodu doma iz Cola in danes živeč v Ajdovščini. Je lastnik podjetja Biterra d.o.o., ki uspešno upravlja s spletnimi portali za gradbeno mehanizacijo, dodatno opremo in rezervnimi deli. Obenem pa daje kruh osmim zaposlenim. Mnogi izmed vas pa ga poznate tudi kot odličnega fotografa, v zadnjem času navdušenega nad analogno fotografijo.
Nam lahko na krako poveste nekaj o sebi ter vašem podjetju?
Sem 40-letni družinski človek in oče dve leti stare hčerke. Prihajam iz delavske družine. Po srednji ekonomski šoli sem nadaljeval študij kmetijstva v Mariboru. Po študiju sem se zaposlil pri slovenskem zastopniku gradbene mehanizacije Volvo kjer sem ostal štiri leta, nato sem eno leto delal kot vodja programa pri Toyota vozilih in dodaten mesec v prodaji gum, na kar sem se odločil, da je čas, da odprem svoje podjetje, saj sem videl v tem veliko priložnost in izziv. To sem ustanovil leta 2006. Sprva sem posloval kot samostojni podjetnik, leta 2008 pa sem dejavnost prenesel na d.o.o. Podjetje je danes razdeljeno na dve glavni dejavnosti, in sicer na prodajo rezervnih delov za gradbene stroje, ki jih tržimo pod blagovno znamko Adriabager, ter trženje spletnega oglasnika Mascus. V podjetju dela šest oseb, neposredno pa še dva na terenu.
Kaj se je v zadnjih 10 letih spremenilo na področju prodaje rezervnih delov?
Predvsem so kupci postali vedno bolj zahtevni. Bolje so informirani glede cen in ponudbe na trgu, kar pomeni, da se je potrebno kot ponudnik rezervnih delov veliko bolj potruditi da ostaneš konkurenčen, kot pa je bilo to treba pred 10 leti. Treba je biti hiter, konkurenčen, odziven ter inovativen. Vsak, ki je kadarkoli pri nas opravil kakšen nakup, ve, da se za stranko maksimalno potrudimo.
Lahko opišete vaš delovni dan?
Vsak dan se zbudim ob 6, na hitro opravim jutranji ritual ob vstajanju ter pregledam in odgovorim na morebitno novo dospelo elektronsko pošto. Nato pripravim svojo hčerko za vrtec, ter se odpravim v pisarno, kjer spet preverim nova sporočila in povpraševanja. Sledi obvezni kratek sestanek z ekipo, kjer predebatiramo trenutno situacijo, tekoče projekte ter načrte za prihodnost. Preostalek delovnega dneva je običajno precej pester, skoraj vedno so na urniku kosila s poslovnimi partnerji, zapleti z dobavo ali logistiko, ki jih je potrebno kar najhitreje rešiti, ipd. Pisarno zapuščam povprečju okoli 18:00 ure , vendar sem za stranke dosegljiv do 22:00. Veliko službeno potujem, doma in v tujini. Dvakrat na teden se redno rekreiram, izmenično mali nogomet ali košarka. Ob koncu tedna, ko imam nekoliko večprostega časa, le-tega poskušam preživeti z družino. V prostem času se ukvarjam z fotografijo, rad kolesarim in sezonsko tudi kuham šnopc na svojem vikendu.
Kje v glavnem nabavljate rezervne dele?
Najprej vedno preverimo, če obstaja dobavitelj v Sloveniji in če ima konkurenčne cene, drugače pa poslujemo z dobavitelji iz praktično celega sveta. Največdobavljamo iz Nemčije, Italije, Južne Koreje, Velike Britanije, Španije, Japonske in Francije.
Od kje so vaši kupci?
Naši kupci so predvsem iz Slovenije, velike redne stranke pa imamo tudi v Črni Gori, Srbiji, Bosni, Hrvaški, Makedoniji, Bolgariji in na Kosovem.
Kako ocenite trenutno stanje gradbeništva v Sloveniji oz. EU?
V zadnjem obdobju predvsem v Sloveniji opažamo stabilizacijo tržišča. Razna nelojalna konkurenca se umika, trgovci ki so delali na kratki čas nekako izginjajo, medtem ko tisti, ki delujemo na dolgi rok medesbojno dobro sodelujemo. Poudaril bi zelo pozitivno mnenje o slovenskih trgovcih, saj večinoma zelo dobro sodelujemo in si med seboj pomagamo. Na evropskem nivoju smo postali pomemben partner raznim dobaviteljem, kateri nas vidijo kot pomembnega partnerja za tržišče Balkana, katero se bo v naslednjih letih še precej razširilo.
Vaše podjetje je obenem uradni zastopnik spletnega oglasnika Mascus. Nam lahko poveste malo o tem?
Z Mascusom sem začel sodelovanje leta 2006, takrat še kot samostojni podjetnik. Mascus ima sicer korenine na Švedskem, kjer je začel že daljnega leta 2000. V tem oglasniku sem videl ogromen potencial, saj takrat drugega mednarodnega oglasnika specializiranega predvsem za težko mehanizacijo ni bilo. Mislim da sem imel kar prav, saj Mascus leto za letom beleži stabilno rast, v večini kategorij strojev, ki jih portal pokriva, pa zaseda vodilne položaje. Najbolj smo seveda ponosni na naš izredno inovativen IT oddelek, zaradi katerega je bil Mascus vedno market leader s svojimi tehnološkimi rešitvami. Tehnologije kot so npr. obojestranska integracija oglasov, mobilne različice oglasov za trgovce ali Facebook integracija smo vpeljali prvi. Pred tremi leti smo glavni dve dejavnosti (t.j. Mascus in Adriabager) ločili in oddelek Mascus je prevzel kolega Mitja Rijavec.
V povezavi z Mascusom se zadnje čase omenja tudi Iron Planet. Kakšna je pravzaprav povezava?
Avkcijska hiša Iron Planet je v bistvu lani postala delni lastnik Mascusa, ker so v povezovanju z nami prepoznali odlično poslovno priložnost. Kmalu po tem je bila tudi vzpostavljena delna integracija Iron Planeta v Mascus. Tako imajo sedaj naše stranke možnost objavljeni oglas za določen stroj postaviti na avkcijo pri Iron Planet kar iz našega vmesnika, kar je enostavnejše in jim prihrani čas. Obenem je naše podjetje podpisalo ekskluzivno pogodbo za zastopanje Iron Planeta v tej regiji.
Na kaj ste v podjetju najbolj ponosni in v kakšni smeri vidite nadaljnji razvoj podjetja?
Najbolj sem ponosen na izjemen razvoj podjetja v času od ustanovitve leta 2006, in to kljub delovanju v obdobju gospodarske krize večino tega časa. Ponosni smo seveda tudi na bogato bazo zadovoljnih strank in vodenje evidence njihovih strojev ter zelo urejene poslovne odnose z dobavitelji. Vedno sledimo najnovejšim trendom, še posebej tehnološkim in trudimo se za čim boljšo optimizacijo poslovanja na vseh področjih. Kot primer tega lahko navedem, da smo npr. vse naše baze (CRM, knjigovodstvo, …) v obdobju zadnjih dveh let preselili v t.i. "cloud". Velik poudarek damo na logistiki ter na hitrost dobave rezervnih delov. V podjetju temeljimo na visoko strokovnem kadru, na neprestano izobraževanje in izpopolnjevanje – vsak v podjetju npr. govori vsaj dva tuja jezika. Sam govorim 5 tujih jezikov: angleško, italijansko, nemško, srbohrvaško ter rusko. Za nadaljnji razvoj bo seveda potrebno še naprej slediti trendom naših in sorodnih dejavnosti povečati odzivnost na spremembe in priložnosti v gospodarskem okolju.
Mnogi vas poznamo kot prijaznega sodelavca ter vrhunskega menedžerja, mnogi pa o vas ne vedo da ste zelo uspešen tudi kot fotograf.
Nam lahko poveste kaj večo tem. S fotografijo se ljubiteljsko ukvarjam že večkot 20 let in sem v teh letih imel že več razstav, tako doma, kot v tujini. Enkrat letno pa naredim tudi dobrodelno prodajno akcijo in denar prodanih fotografij namenim v dobrodelne namene. Lani sem delal za društvo Rdeči noski, letos pa smo skupaj z sodelavci brezplačno fotografirali za osebne dokumente oskrbovance v Varstveno delovnem centru v Vipavi
Hvala.
* Intervju je bil prvotno objavljen v septembrski številki revije Stroji.
* Fotografsko delo Klemna Bizjaka lahko spremljate tudi na njegovem blogu