Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteKončan je 7. Rally Vipavska dolina, ki je v naše kraje znova privabil več kot 10.000 obiskovalcev ter poskrbel za odlično promocijo občin Ajdovščina in Vipava. Zmaga je šla v roke posadki Darko Peljhan - Anja Verbič, najbolj pa je gledalce navdušila domača posadka Borut Bratina in Lucijan Vovk, ki je z noro vožnjo osvojila drugo mesto v skupnem seštevku. Oglejte si bogato fotogalerijo dogajanja in nekaj najbolj zanimivih videoposnetkov.
Rally Vipavska dolina je tudi letos postregel z obilo zanimivega dogajanja, številnimi napetimi boji in preobrati. Začetek sezone je pokazal, da vendarle vsi vozniki niso še dovolj ogreti, saj je od 56 posadk, ki so rally pričele, v cilj prišlo le 31 avtomobilov. Predvsem hitrostna preizkušnja Predmeja je terjala visok davek. Bilo je kar nekaj spektakularnih nesreč, ki pa so se vendarle več ali manj tudi srečno končale. Še najbolj jo je skupila sovoznica v Yugu, Tjaša Medvešek, ki so jo z reševalnim vozilom odpeljali v bolnišnico, vendar brez težjih poškodb.
Predmeja je bila usodna tudi za vodečega na dirki, Roka Turka, ki je malce pred "tuneli" zadel v zid in parkiral svoj vrhunski Peugeot 208 T16 ob cesti. »Nekaj se je zgodilo z volanskim sistemom, ki je tik pred ovinkom nekako zablokiral. V zadnjem hipu sem avto še postavil 'počez' in rešil še hujše trčenje. Žal je tudi to sestavni del relija,« je za Siol.net odstop pojasnil Turk. Claudio De Cecco z istim avtomobilom kot Turk je po težavah z motorjem in nekonkurenčnimi časi po polovici relija odstopil.
Na koncu sta najbolj zadovoljna zmagovalca – Darko Peljhan in Anja Verbič (Mitsubishi Lancer EVO X), ki sta do zmage prišla v drugi polovici relija. Po odstopu Turka sta vodstvo suvereno zadržala do konca in se zasluženo prešerno veselila uspeha. »Vesel sem, da je relija konec in da se je za naju tako uspešno razpletel. Imel sem namreč veliko tehničnih težav. Ponagajal mi je menjalnik, pa pedalo sklopke, na koncu je puščala izpušna cev. Reli je bil lep z meni všečno traso. Tudi hitrostna preizkušnja Bela, ki se mi je zdela na popisu še nekoliko nevarna, je bila v dirkaški različici zelo dobra,« je zmago za Siol.net komentiral Peljhan, ki je turbo puhalo svojega mitsubishija – ta ga je v preteklosti že večkrat pustil na cedilu – tokrat na pripravo poslal v Italijo. Predvsem za sovoznico Anjo Verbič je bil uspeh še toliko bolj čustven, saj je bila to njena prva zmaga v državnem prvenstvu.
Tudi drugo in tretje mesto je pripadlo slovenskima posadkama, in sicer Borutu Bratini in Lucijanu Vovku (Peugeot 208 R2) ter Gregi Premrlu in Viliju Ošlaju (Citroen DS3 R3T). Prav Bratina je največji junak dirke, saj je to zanj največji uspeh v karieri, obenem pa je zmagal tudi zadnjo preizkušnjo Velike Žablje in to z rekordnim časom in v precej manj zmoglivem avtomobilu kot konkurenca. Le želimo si lahko, da bomo posadko Bratina Vovk videli še na kakšnem reliju letos. Za las pa je za stopničkami zaostala posadka Bernd Zanon in Denis Picen v odličnem Peugeot 207 S2000.
Zelo napeto je bilo tudi v diviziji I. Idrijčan Jan Mrak, ter domačina Rok Jerkič (oba MG ZR 105) in Martin Štucin (škoda felicia) so reli začeli popolnoma izenačeni. Prvi je iz boja zaradi tehnične okvare izpadel Štucin, Jerkič je z odličnimi vožnjami navdušil gledalce in si nabral prednost pred Mrakom, a na zadnji hitrostni preizkušnji, nekaj kilometrov pred ciljem, je njegov MG odpovedal. Mrak je tako slavil pred Boštjanom Logarjem (MG ZR 105) in Luko Kosom (VW polom) »Žal mi je Jerkiča. Sicer sem tudi sam tekmecem na podoben način podaril nekaj zmag, a tako ni lepo končati na vrhu. Jerkič je bil hitrejši in danes bi bil raje drugi,« je za Siol. net povedal Mrak.
V prvi deseterici relija lahko izpostavimo še Jerneja Fakina (peugeot 208 R2), zmagovalca divizije III Aleša Zrinskega (BMW M3) in kljub zastarelemu renault cliu RS izredno hitrega Vasjo Miklavčiča. Na šesti HP je Miklavčič postavil celo drugi najhitrejši čas. Do cilja je s svojim Yugom prišla tudi domača posadka Aljaž Bratož - Marko Stopar in zasedla solidno 22. mesto.
V odlični vremenski kulisi se je tako uspešno zaključil največji športni dogodek v Vipavski dolini, ki je ob ceste znova privabil več kot 10.000 obiskovalcev in dokazal, da je rally še kako doma v naših krajih. Čestitke organizatorjem in vsem ostalim, ki so kakorkoli pripomogli ter vložili ogromno truda, da je bila prireditev tudi letos uspešna. Verjamemo, da se bo tradicija nadaljevala tudi v prihodnjih letih.
REZULTATI 7. RALLY-JA VIPAVSKA DOLINA
* Fotografija Rok Turk - Uroš Modlic
* Fotografija Tjaša Medvešek - Mark Rakovec