Za prihodnost ajdovskega gospodarstva se očitno ni potrebno bati. V dveh dneh so namreč mladi domači podjetniki pobrali kar dve prestižni nagradi. Mlada podjetnica Deana Jezeršek je letošnja zmagovalka AmCham Top Potential of the Year 2017, Matej Pelicon in Anita Lozar iz Pivovarne Pelicon pa sta včeraj prejela naziv Mlada podjetnika leta. Čestitke vsem.
Sedma generacija programa AmCham Young Professionals je pred dnevi dobila svojega ambasadorja. Naziv AmCham Top Potential of the Year 2017 je po izboru občinstva, komisije in medsebojnih ocen pripadel soustanoviteljici in vodji izobraževanja in razvoja v podjetju LanguageSitter Deani Jezeršek, so sporočili organizatorji. AmCham Young Professionals je mreža mladih, ki s svojo energijo v prostor vnašajo optimizem in poudarjajo priložnosti, so navdih in obveza za spremembe na bolje. So mladi, ki želijo biti aktivni, sodelovati in si zaupati. V letošnjo, že sedmo generacijo je bilo vključenih 130 posameznikov, ki so skozi delavnice, predavanja in srečanja s poslovnimi voditelji širili (spo)znanja za osebno in profesionalno rast.
Deana Jezeršek, po rodu iz Vipavske doline, je jezikoslovka, podjetnica in, kot sama pravi, zelo strastna mamica. Je soustanoviteljica jezikovne agencije LanguageSitter, ki je razvila svojevrstno metodo učenja tujih jezikov. Odločena je, da bo svoj pečat pustila na področju izobraževanja. "Grem potrpežljivo, korak za korakom. Začela sem na svojem področju, ker sem jezikoslovka. Izobražujem se o dobrih praksah doma in v tujini ter jih skušam implementirati v našo metodo. S podjetjem LanguageSitter razvijam posamezniku prikrojen model jezikovnega izobraževanja, moj cilj pa je, da bi ga prenesla tudi na druga področja izobraževanja. Želim biti del ekipe, ki bo naredila revolucijo v izobraževalnem sistemu pri nas," pravi in doda, da je na tem področju v Sloveniji ogromno potenciala. "Vesela sem, ko vidim, kakšni so trendi in da se zadeve res premikajo v pravo smer. Kar počne Institut Jožef Štefan ali kar se dogaja v programu Partnerstvo za spremembe, so pravi koraki, potrebujemo pa tudi dialog s tistimi, ki soodločajo v izobraževalnem sistemu," meni.
V prostorih NLB Centra inovativnega podjetništva v Ljubljani pa se je včeraj odvila tradicionalna osma konferenca Mladi podjetnik. Po zanimivih panelih in predavanjih je strokovna komisija izbrala tudi mlada podjetnika leta 2017: to sta Ajdovca Matej Pelicon in Anita Lozar iz Pivovarne Pelicon. Ob laskavem nazivu Mladi podjetnik leta 2017 sta si Anita in Matej prislužila še precejšnjo medijsko pozornost, ki jo je nasploh deležen projekt, ter glavno nagrado – intenzivni podjetniški vikend v enem od visoko tehnoloških evropskih podjetij.
V Pivovarni Pelicon proizvajajo butično pivo po lastnih receptih. Stremijo k temu, da pivcev ne bi dolgočasili, temveč jih želijo presenetiti z uravnoteženimi, pitnimi zvarki polnega okusa. So edina mala pivovarna, ki poleg vrhunske opreme za varjenje uporablja tudi najbolj dodelan nadzor kakovosti. Poleg B2B ponudbe so odprli tudi spletno trgovino in prvo specializirano fizično trgovino. V začetku poslovanja je podjetje spremenilo zastarelo prakso grosistov v transakcije s kratko vezavo in konstantnim pritokom denarja. V naslednjih letih želijo postati največja kraft pivovarna v regiji, ki bo v 100-odstotni lasti zaposlenih in bo vključevala verigo specializiranih trgovin in lokalov.
Pivovarna Pelicon s svojim pivom zalaga mrežo 150 lokalov po Sloveniji, počasi pa se širijo tudi na druge evropske trge. Pri tem se zanašajo predvsem na prijateljske in poslovne vezi, ki jih sklepajo z lastniki lokalov. Po Anitinem mnenju so bili na začetku uspešni pri pridobivanju poslovnih partnerjev predvsem zaradi pozitivne energije in osebnosti, nato pa »govori kvaliteta zase – če se pivo pije, ga bodo gostinci želeli še več«. Svoje poslovanje so razširili tudi s spletno trgovino in pred kratkim odprto specializirano fizično trgovino s svojimi izdelki. Po štirih letih delovanja tako v pivovarni lahko proizvedejo do 20 tisoč litrov piva na mesec. V letu 2016 so zvarili nekaj več kot 100 tisoč litrov piva, za letošnje leto pa načrtujejo proizvodnjo 250 tisoč litrov piva.
* Foto: AmCham Top Potential of the Year // Jernej Kokol // Pivovarna Pelicon Facebook