Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteDrag in velik avto, jahta in uspešno podjetje – vse to je lahko le zunanji videz, ki ni povezan z dejanskim finančnim stanjem podjetnika. Velikokrat resnico žal spoznamo prepozno, kajti navdušeni nad zunanjo lepoto pozabimo preveriti notranjost. Kako preveriti, ali poslovni partner kaj skriva si preberite v spodnjih vrsticah.
Drag in velik avto, jahta in uspešno podjetje – vse to je lahko le zunanji videz, ki ni povezan z dejanskim finančnim stanjem podjetnika. Velikokrat resnico žal spoznamo prepozno, kajti navdušeni nad zunanjo lepoto pozabimo preveriti notranjost.
Podjetniki se včasih preveč zanašajo na zunanji videz in na besede (potencialnega) partnerja, ki nimajo zares dovolj sredstev ali znanja. Zato je pomembno, da pri izbiri poslovnega partnerja vemo in znamo preveriti, kaj lahko od njega realno pričakujemo.
Analiza podatkov in ocenjevanje podjetnika sta najbolj znana v svetu bančništva, vedno pogosteje pa jo uporabljajo tudi v slovenskih podjetjih in v računovodskih servisih. Ti na različne načine spremljajo in raziskujejo informacije o podjetjih. Dobra analiza poslovanja, ki jo podjetje izvede preden sklene sodelovanje s kupcem, investitorjem ali dobaviteljem, lahko prepreči marsikatero razočaranje.
S kratko anketo smo preverili, katere informacije spremljajo uporabniki Minimaxa.
V splošnem podjetniki preverjajo finančne podatke in informacije o blokadah TRR-ja. Veliko se tudi zanašajo na lastne informacije, ki jih lahko pridobijo v okolju ali preko medijev in poznanstev. Tovrstno preverjanje svetujejo tudi finančni strokovnjaki v različnih priročnikih.
Spletna stran je ogledalo podjetja in igra pomembno vlogo pri vzpostavitvi zaupanja med partnerji, zato ne čudi dejstvo, da podjetniki veliko informacij zberejo in preverijo tudi spletnih straneh potencialnih partnerjev.
Računovodski servisi imajo drugačen nabor informacij in tudi njihova perspektiva se razlikuje, kajti podatke največkrat preverjajo za svoje naročnike. Računovodje preverjajo registrske podatke in podatke o lastnikih in direktorjih. Zanašajo se tudi na lastne informacije, ki so jih pridobili skozi poslovanje.
Finančne podatke, pri čemer gre predvsem za informacije, ki so zbrane v bilancah, pregledujejo tako podjetniki in računovodje, kar je logično, saj tam veliko “piše”.
Pomemben vir (brezplačnih) informacij je Ajpes, kjer lahko najdemo tako finančne podatke, registracijske podatke in informacije o lastnikih, direktorjih. Do podatkov sicer dostopate brezplačno, a so specifični (napredni) vpogledi plačljivi. V Sloveniji obstajajo še druge baze, ki omogočajo natančno spremljanje poslovanja podjetja.
Bilanca je ključen dokument o poslovanju podjetja, vendar finančni mački vedo, da je v resnici bilanca lahko velika laž. Kljub temu odstira tančice poslovanja podjetja, če jo le dovolj lucidno pogledamo. Potrebno je tudi nekaj znanja in razumevanja, kako se posamezni kazalci prepletajo. Večini so podatki o prihodkih podjetja, dobičku in številu zaposlenih razumljivi, a dobro je preveriti tudi korelacije med posameznimi vrednostmi, kajti bilanca vsebuje širši nabor informacij.
Podatkov o poslovanju podjetnikov – normirancev v javnih objavah ni, ker niso zavezani k poročanju.
Omenili smo že, da je smiselno primerjati kategorije in poskušati razumeti njihovo prepletenost. Vprašajte se:
Finančni podatki so pomemben vir informacij in razkrivajo kakovost poslovanja in zdravje podjetja, vendar pravilna interpretacija zahteva kar nekaj znanja in spretnosti.
Vsak podjetnik lahko postane partner, sodelavec ali dobavitelj drugega podjetja in s tem pod drobnogled postavlja lastno poslovanje. Zato znanje, kako pogledati pod površje, vsekakor ni odveč.
Še resnična zgodba za konec: Zaradi bližine italijanske meje je veliko goriških žena odhajalo v Italijo, kjer so delale kot čistilke. Zato znajo povedati, da je marsikatera gospa imela le en komplet posteljnine, ki so jo prale v lepem vremenu, da je bila še isti dan suha. Gospa pa se je po ulici vedno sprehajala v »peliči« (krznenem plašču). Zunanja podoba, tako v zasebnem življenju kot v podjetju, ni odraz pravega finančnega stanja.