Tik po razglasitvi rezultatov lokalnih volitev so se politiki v Sloveniji pričeli prepirati glede podpisa marakeške deklaracije. Kot vse kaže pa se bo Slovenija vendarle pridružila ostalim 170. državam sveta, ki bodo omenjeno deklaracijo podpisale. Gre namreč za globalni dogovor o varnih, urejenih in zakonitih migracijah. Ob koncu delovnega tedna je nato v medijih najprej odjeknila novica, da je predsednik stranke SDS, Janez Janša, zaradi razžalitve novinark, prejel pogojno triletno zaporno kazen. Nato pa je marsikoga presenetil še predsednik vlade Marjan Šarec, saj je državna podjetja pozval k razmisleku o oglaševanju v medijih, ki širijo sovražne vsebine.
Če smo v Sloveniji vajeni delitve na leve in desne, če so nam različna stališča za ali proti migracijam že precej domača, če je tviter račun »Princa teme«, Janeza Janše, poznan po skrajnih stališčih, pa je jasna opredelitev predsednika vlade zelo nevsakdanja poteza v slovenski politiki. Gre za prvo resnejšo politično izjavo v boju proti sovražnemu govoru, ki bi jo sicer prej pričakovali od predsednika države, a je tam verjetno ne bi dočakali.
Prav je, da se končno tudi v Sloveniji začne resnejša javna debata in razprava o sovražnem govoru, ki ga danes marsikdo zelo rad primerja s svobodo govora. Gre seveda za dve popolnoma različni zadevi. Sovražni govor je, skupaj z lažnimi novicami, postal že del medijskega vsakdana, tako močno, da se nad njim le redko kdo še zgraža. Še manj pa je tistih, ki bi morali nanj opozarjati. Zato nam je poteza predsednik vlade všeč in jo v uredništvu spletnega portala Lokalne Ajdovščina pozdravljamo.
Premier Marjan Šarec se je sicer odzval na razprave, ali je primerno, da podjetja, ki so delno ali večinsko v državni lasti, oglašujejo v medijih, ki širijo sovražne vsebine. Šarec v svojem odzivu navaja, da spoštuje samostojnost in neodvisnost delovanja podjetij ter da razume, da si prizadevajo za tržno uspešnost in konkurenčnost, kot tudi, da so njihovi oddelki za trženje osredotočeni na učinkovitost in skušajo doseči čim širši krog ciljnih skupin. "Pa vendar je ob široki paleti načinov in poti oglaševanja ter zlasti ob dejstvu, da se predstavljate kot 'družbeno odgovorna' podjetja, zavezana svojim 'etičnim kodeksom', na mestu razmislek, kakšno je sporočilo vašega oglaševanja v medijih, ki se od nestrpnosti in sovražnega govora ne ogradijo in ju ne obsodijo, pač pa - nasprotno - celo širijo ali pri tem pomagajo," je zapisal.
Šarec v nadaljevanju pravi, da se podjetja, o katerih je govora, do vsebin, ob katerih se pojavljajo njihovi oglasi, morda ne želijo opredeljevati. "A to je napačen odnos, kajti bralci vaše ravnanje lahko razumejo tudi kot aktivno podporo zapisanemu. Še več, sovražnim vsebinam dajete legitimnost. To, verjamem, ni vaš namen. A vaše oglaševanje je moč razumeti tudi tako," je zapisal.
Podobnega mnenja je ta trenutek v Sloveniji še precej, prav tako je tudi mnogo takšnih, ki se z besedami Marjana Šarca ne strinjajo. Nič novega torej.
Več v spodnjih tviter odzivih.