Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteV četrtek, 3. oktobra, se je na 16. redni seji sestal ajdovski Občinski svet. Na dnevnem redu je čakalo svetnice in svetnike 14. točk dnevnega reda, med njimi tudi potrditev proračunov za leti 2025 in 2026 poročilo o delu svetov ustanoviteljic javnih zavodov. Posnetek seje si lahko ogledate v spodnjih vrsticah.
V četrtek, 3. oktobra 2024, ob 15.30 uri, so se ajdovske svetnice in svetniki sestali na 16. redni seji Občinskega sveta. Na dnevnem redu jih je čakalo 14 točk.
1. Potrditev dnevnega reda
2. Potrditev zapisnika 15. redne seje, potrditev zapisnika 3. korespondenčne seje, potrditev zapisnika 4. korespondenčne seje ter potrditev poročila o izvajanju sklepov 15. redne, 3. in 4. korespondenčne seje, odgovori na svetniška vprašanja
3. Informacije
- Informacija o poslovanju družb v letu 2023
- Informacija: Pobuda za oceno ustavnosti in zakonitosti 7. člena Odloka o kategorizaciji občinskih cest v Občini Ajdovščina
- Poročilo o delu svetov ustanoviteljic javnih zavodov od 1.1.2024 do 31. 8. 2024
4. Vprašanja in pobude
5. Rebalans proračuna Občine Ajdovščina za leto 2024 (Rebalans številka 3) – 1. obravnava
Razlog za sprejem rebalansa proračuna za leto 2024 je uskladitev planiranih prihodkov in odhodkov proračuna in nemoteno poslovanje občine do konca proračunskega leta.
S predlaganim rebalansom znašajo prihodki iz bilance prihodkov in odhodkov 39.928.904,93 eur, planirana ostaja prodaja kapitalskega deleža Primorske hranilnice d.d. in zaradi zamika prodaje nepremičnin se povečuje planirano zadolževanje na 10.424.106,08 eur. Skupni odhodki iz bilance prihodkov in odhodkov zanašajo 51.316.359,40 eur in poleg tega je planirano še odplačilo dolga v višini 158.130,36 eur. Razliko pokriva prenos iz leta 2023.
Proračunski prihodki in odhodki so usklajeni.
6. Proračun Občine Ajdovščina za leto 2025 – 1. obravnava / Proračun Občine Ajdovščina za leto 2026 – 1. obravnava
Razlog za sprejem proračuna leta 2025 je zagotovitev nemotenega poslovanja občine v letu 2025 in razlog za sprejem proračuna leta 2026 je zagotovitev nemotenega poslovanja občine v letu 2026.
Skupni prihodki iz bilance prihodkov in odhodkov po predlogu proračuna za leto 2025 znašajo 50.466.113,56 eur in po predlogu proračuna za leto 2026 znašajo 63.469.410,02 eur. V letu 2025 je planirana prodaja kapitalskega deleža v javnem podjetju Vodovodi in kanalizacija Nova Gorica d.d.. V letu 2025 je predvideno zadolževanje za investicije iz občinskega proračuna v višini 8.737.302,00 eur in v letu 2026 v višini 6.469.245,00 eur. Skupni odhodki po predlogu proračuna za leto 2025 znašajo 60.741.635,92 eur in po predlogu proračuna za leto 2026 znašajo 66.002.602,66 eur. Poleg tega je planirano še odplačilo kreditov in sicer je letu 2025 v znesku 800.541,36 eur in v letu 2026 v znesku 1.442.952,36 eur. Odhodke leta 2025 pokriva še ocenjen prenos iz leta 2024.
Proračunski prihodki in proračunski odhodki so v obeh letih usklajeni.
7. Pravilnik o spremembi Pravilnika o uporabi Dvorane prve slovenske vlade v Ajdovščini – 1. obravnava
Pravilnik o uporabi Dvorane prve slovenske vlade v Ajdovščini (Uradni list RS, št. 71/16, 74/17, v nadaljevanju: pravilnik) se spreminja zaradi stališča Računskega sodišča RS, podanega v postopku izvajanja revizije pravilnosti dela poslovanja občine v letu 2022, na podlagi katerega bi občina morala pri oddajanju prostorov dvorane v občasno uporabo (to je oddaja po posameznih urah ali dnevih), zaračunavati uporabnino vsem uporabnikom. Zato se s spremembo pravilnika črta 6. člen, s katerim je občina razglasila občinski interes, na podlagi katerega so bili uporabniki, katerih dogodki so ustrezali definiciji občinskega interesa, na podlagi svoje vloge in sklepa župana, oproščeni plačila uporabnine.
8. Soglasje k Splošnim pogojem poslovanja Javnega stanovanjskega sklada Občine Ajdovščina
24. člen Zakona o javnih skladih (ZJS-1) navaja, da mora Javni sklad sprejeti svoje splošne pogoje poslovanja, ki jih objavi na svojih spletnih straneh, isti člen opredeljuje tudi vsebino splošnih pogojev poslovanja. Pristojnost sprejema splošnih pogojev poslovanja je na podlagi 16. člen ZJS-1 podeljena Nadzornemu svetu javnega sklada, ustanovitelj sklada pa ima skladno s 13. členom ZJS-1 pristojnost podati soglasje k splošnim pogojem poslovanja.
Gradivu priloženi, s strani Nadzornega sveta že sprejeti Splošni pogoji poslovanja, obsegajo širše področje, kot se trenutno izvaja na JSS OA, zaradi omejenih resursov stanovanjskih enot v javnem skladu in so namenjeni opredelitvi postopkov dodeljevanja posameznih vrst stanovanj.
9. Sklep o sprejemu stališč do pripomb javnosti k dopolnjenemu osnutku sprememb in dopolnitev št. 2 Občinskega podrobnega prostorskega načrta Ribnik SB II
Dopolnjen osnutek OPPN je bil javno razgrnjen v prostorih občinske stavbe v Ajdovščini v času od 21. junija 2024 do 21. julija 2024 in v digitalni obliki na spletnih straneh Občine Ajdovščina. Javna obravnava je bila izvedena dne 3. julija 2024.
V času javne razgrnitve je javnost imela možnost podati pripombe in predloge na razgrnjeno gradivo na obrazcu, ki je bil dosegljiv na spletni strani občine in na kraju javne razgrnitve. Občina je v času razgrnitve prejela 6 pripomb in predlogov. Predlogi in pripombe z javne razgrnitve in javne obravnave so arhivirani na občini.
V skladu s 123. in 129. členom ZUreP-3, občina preuči pripombe in predloge javnosti ter do njih zavzame stališče, ki jih objavi na krajevno običajen način in v svetovnem spletu. Če se pripomba javnosti nanaša na področje nosilca urejanja prostora, ga lahko občina seznani s pripombo in predlogom stališča glede načina njenega upoštevanja. Nosilec urejanja prostora mora občini v 15 dneh predložiti stališče glede predlaganega načina upoštevanja pripombe.
10. Sklep o seznanitvi z dopolnjenim osnutkom sprememb in dopolnitev št. 1 Občinskega prostorskega načrta Občine Ajdovščina
Občina Ajdovščina je pristopila h korekturnemu postopku sprememb in dopolnitev št. 1 izvedbenega dela Občinskega prostorskega načrta Občine Ajdovščina (v nadaljevanju: SD OPN 1-1) zaradi določenih neskladij v odloku in grafičnem delu, ki jih je potrebno v čim krajšem času uskladiti tako, da bo čim manj nejasnosti in težav z uporabo normativnih določb odloka pri projektiranju in gradnji objektov ter pri izvajanju drugih posegov v prostor. Strateški del občinskega prostorskega načrta se vsebinsko ne spreminja, ker je v razvojnem postopku sprememb in dopolnitev št. 2 predvidena izdelava občinskega prostorskega plana, ki se po veljavni zakonodaji o urejanju prostora pripravi in sprejme kot ločen prostorski akt. Uskladili so se le določeni uporabljeni pojmi na zahtevo nosilcev urejanja prostora.
Občina je v drugi polovici meseca oktobra 2023 izvedla prvi javni posvet v zvezi s programom in osnutkom sklepa SD OPN 1-1. Na podlagi sprejetega sklepa in programa je občina izdelala predosnutek SD OPN 1-1 in v decembru 2023 izvedla drugi javni posvet. Na podlagi usklajenega osnutka SD OPN 1-1 je pridobila prva mnenja nosilcev urejanja prostora. Postopek se nadaljuje z javno razgrnitvijo in javno obravnavo dopolnjenega osnutka SD OPN 1-1.
11. Sklep o soglasju k zadolžitvi Javnega zavoda za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina
Javni zavod za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina je izvajalec javnih nalog turizma na območju občin soustanoviteljic (Nova Gorica, Ajdovščina in Renče-Vogrsko). Za svoje delovanje se pretežno financira iz naslova sofinanciranja Občin soustanoviteljic javnega zavoda ter iz naslova izvajanja projektov. V letih 2024 in 2025 se pričakuje izvajanje aktivnosti na več projektih. Izvajanje projektnih aktivnosti zavodu predstavlja težavo, saj na računu zavod nima dovolj likvidnostnih sredstev. Za uspešno izvajanje je namreč potrebno zalagati sredstva za kritje stroškov, ki so sicer kasneje povrnjeni s strani programov sofinanciranja. Zamiki refundacije pa pogostokrat presegajo več mesecev. S kreditnimi sredstvi bo Zavod za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina zagotovil stabilno in nemoteno poslovanje ter izvajanje že potrjenih projektov. Za nemoteno likvidnostno poslovanje bo Zavod potreboval sredstva za namen financiranja izvedbe projektnih aktivnosti v višini do 150.000 €, za kar bo samostojno pridobil kredit pri finančnih institucijah. Sredstva bodo odobrena v smislu revolving kredita, ki se bodo uporabljala po potrebi, kredit se bo obnavljal letno. Ocenjena vrednost projektov znaša 500.000€. Povračila projektov v višini 150.000€, ki se izvajajo v letu 2024 bo Zavod prejel šele v letu 2025. Zavod ima v letu 2024 že sklenjen revolving kredit v višini 100.000 €, ki ga je potrebno povišati na skupni znesek 150.000 € ter podaljšati v leto 2025. Ker tovrstno posojilo ni predvideno v okviru letnega programa in finančnega načrta Zavoda, predlagamo da soustanoviteljica direktorici izda soglasje za najem tovrstnega kredita ter s predlaganim sklepom nadomesti Sklep o soglasju k zadolžitvi Javnega zavoda za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina št. 41032-0002/2024 – 12 z dne 7. 3. 2024 s katerim je Zavod že prejel soglasje k zadolžitvi v višini 100.000 €.
12. Poročili Nadzornega odbora Občine Ajdovščina
- Poročilo Nadzornega odbora Občine Ajdovščina nad načinom in postopkom izbora predlogov za realizacijo projektov na podlagi pobud občanov in poraba sredstev v zvezi s tem (participativni proračun) za projekt zaključen v obdobju 2022 2023
- Poročilo Nadzornega odbora Občine Ajdovščina o poslovanju OŠ Dobravlje v letu 2023
13. Odvzemi statusa javno dobro
Predlaga se odvzem javnega dobra pri več nepremičninah v k.o. Planina, Ajdovščina, Budanje, Črniče, Kamnje, Šmarje in Vipavski Križ, ki niso v splošni rabi.
14. Imenovanja
- soglasje - imenovanje direktorja Zavoda za šport Ajdovščina;
- mnenje - imenovanje ravnatelja Osnovne šole Danila Lokarja Ajdovščina;
- razrešitev - odstop direktorja Lavričeve knjižnice Ajdovščina.