Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteDanes ob 15.30 uri se bo na svoji 18. redni seji sestal Občinski svet Ajdovščina. Svetnice in svetnike čaka 14. točk dnevnega reda, govora bo tudi o komunalnem urejanju Podkraja ter o ceniku komunalnih storitev na Ajdovskem.
V četrtek, 12. decembra 2024, ob 15.30 uri, se bodo ajdovske svetnice in svetniki sestali na 18. redni seji. Na dnevnem redu jih čaka 9. točk.
1. Potrditev dnevnega reda
2. Potrditev zapisnika 17. redne seje in potrditev poročila o izvajanju sklepov 17. redne seje in odgovori na svetniška vprašanja
3. Informacije
- DIIP Komunalno urejanje naselja Podkraj, november 2024;
- Letni program dela Nadzornega odbora Obcine Ajdovscina za leto 2025;
- Ugotovitveni sklep o vrednosti tocke za NUSZ 2025;
- Končno poročilo rednega notranje-revizijskega pregleda v KS Ajdovščina;
- Končno poročilo rednega notranje-revizijskega pregleda v KS Brje;
- Končno poročilo rednega notranje-revizijskega pregleda v KS Budanje;
- Končno poročilo rednega notranje-revizijskega pregleda v KS Cesta;
- Končno poročilo rednega notranje-revizijskega pregleda v KS Gaberje;
- Končno poročilo rednega notranje-revizijskega pregleda v KS Lokavec;
- Končno poročilo rednega notranje-revizijskega pregleda v KS Podkraj;
- Končno poročilo rednega notranje-revizijskega pregleda v KS Šmarje;
- Končno poročilo rednega notranje-revizijskega pregleda v KS Vrtovin;
- Končno poročilo revizijskega pregleda pravilnosti poslovanja občinske uprave za in v imenu krajevnih skupnosti;
- Povzetek poročil o izvedeni prečni reviziji poslovanja krajevnih skupnosti (2023 in delno 2024);
Dodatno gradivo z dne 6. 12. 2024: Moja pobuda - Zaključno poročilo 2024;
4. Vprašanja in pobude
5. Odlok o spremembah Odloka o turistični in promocijski taksi v Občini Ajdovščina – 1. obravnava
Skladno z Zakonom o spodbujanju turistične takse lahko Občine določijo turistično takso v znesku do 2,50 EUR. Promocijska taksa se obračuna poleg turistične takse in znaša 25 odstotkov zneska obračunane turistične takse. Na območju občine Ajdovščina znaša trenutna turistična taksa 1,60 EUR, na osnovi slednje znaša promocijska taksa 0,40 EUR, skupna višina obeh taks znaša 2,00 eura na osebo na dan. Prihodek iz naslova turistične in promocijske takse je v letu 2023 v Občini Ajdovščina znašal: 57.534,40 EUR turistične takse, 14.383,60 EUR promocijske takse, skupaj 71.918,00 EUR.
Cilj spremembe odloka je poenotenje višine turistične takse na območju destinacije Nova Gorica in Vipavska dolina, tako, da bi vse tri Občine ustanoviteljice Javnega zavoda za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina določile višino turistične in promocijske takse na 2,50 EUR. Trenutno je znašala turistična in promocijska taksa v Občini Renče –Vogrsko 2,00 EUR, v Mestni občini Nova Gorica pa različno po območjih (1,25 EUR ali 2,50 EUR). Dodaten cilj spremembe Odloka je zagotovitev dodatnih sredstev za spodbujanje in razvoj turizma v občini Ajdovščina.
Odlok se v 7.členu spreminja tudi zaradi spremembe nadzora nad pobiranjem in odvajanjem turistične in promocijske takse. Občina Ajdovščina je leta 2019 skupaj z Mestno občino Nova Gorica in Občino Brda ustanovila organ skupne občinske uprave, Medobčinsko upravo Mestne občine Nova Gorica, Občine Ajdovščina in Občine Brda, ki je pristojen za nadzora nad pobiranjem in odvajanjem turistične in promocijske takse.
6. Pravilnik o uporabi in subvencioniranju uporabe Dvorane prve slovenske vlade v Ajdovščini – 1. obravnava
Občina oddaja dvorano v občasno uporabo na podlagi 67. člena ZSPDSLS-1, ki določa, da občina lahko oddaja posamezno nepremično premoženje v uporabo. Način uporabe se natančneje določa s tem pravilnikom. V poglavju II. je zato določen način oddaje v uporabo, za kar se zaračuna uporabnino. V poglavju III. pa se ureja subvencioniranje uporabnine zaradi spodbujanja razvoja lokalne skupnosti na dobrodelnem in humanitarnem ter negospodarskem področju. Subvencija se dodeli v višini uporabnine.
7. Pravilnik o sofinanciranju prireditev v občini Ajdovščina – 1. obravnava
Glavni razlog za sprejem pravilnika je želja, da se ukrepe, ki so v preteklem obdobju pripomogli k spodbujanju organiziranja prireditev, ki se izvajajo na območju občine Ajdovščina ter pomenijo pomemben prispevek k zadovoljevanju javnih potreb in katerih cilj je promocija občine Ajdovščina in destinacije Vipavska dolina, nadaljuje tudi v prihodnje. Predmet pravilnika so turistične in športne prireditve. Cilj pravilnika je spodbujanje razvoja prireditev v občini Ajdovščina na daljši časovni rok.
Vsebina pravilnika je razdeljena na 9 poglavij. V prvem poglavju so opredeljene splošne določbe, v drugem poglavju so opredeljene prireditve, ki se po pravilniku lahko sofinancirajo, v tretjem poglavju pravilnika so opredeljeni upravičenci do sredstev, v četrtem poglavju je opredeljena državna pomoč za ukrepe, ki se izvajajo po pravilih sheme de minimis, v petem poglavju je opredeljen postopek izvedbe javnega razpisa za sofinanciranje prireditev, v šestem poglavju so opredeljena merila za vrednotenje prejetih vlog na javni razpis za sofinanciranje prireditev, v sedmem poglavju so opredeljeni upravičeni stroški in intenzivnost sofinanciranja prireditev preko javnega razpisa, v osmem poglavju je opredeljen nadzor nad porabo sredstev, deveto poglavje pa vključuje končne določbe pravilnika. Pomembno vsebinsko poglavje je poglavje merila in kriteriji za vrednotenje. Pravilnik sedaj predvideva 3 merila:
Pravilnik določa, da se merila in način njihove uporabe podrobneje opredeli v javnem razpis za sofinanciranje prireditev.
8. Ceniki komunalnih storitev
Nove cene komunalnih storitev so izračunane na podlagi predvidenih količin dobavljene in odvedene pitne vode uporabnikom ter predvidenih stroškov ravnanja s komunalnimi odpadki. Pri obračunavanju storitev čiščenja odpadnih voda za industrijske uporabnike še vedno zasledujemo sistem zaračunavanja po načelu »onesnaževalec plača«. Položnica za štiričlansko družino pri porabi 16 m3 vode na mesec se bo za gospodinjstvo, ki je priključeno na javno kanalizacijo, pocenila za 4,66 € in sicer iz 72,06 € na 67,40€.
9. Letni program športa v občini Ajdovščina za leto 2025
V Odloku o sofinanciranju letnega programa športa v občini Ajdovščina je določeno, da LPŠ sprejme občinski svet po predhodnem mnenju občinske športne zveze. Predsedstvo Športne zveze Ajdovščina je obravnavalo osnutek LPŠ. Na seji bil sprejet sklep, da se k osnutku LPŠ poda pozitivno mnenje. Z LPŠ se določa programe in področja športa, ki se sofinancirajo v posameznem koledarskem letu in obseg javnih sredstev, ki se jih zagotavlja v proračunu občine.
Skupna sredstva, ki bodo razdeljena na javnih razpisih za programe / dejavnost društev in drugih izvajalcev znašajo skupaj 322.499 € (razpis za sofinanciranje rednih programov društev brez športne zveze: 240.000 € + 50.000 € za sofinanciranje udeležbe na uradnih športnih tekmovanjih v kolektivnih športnih panogah + 12.000 € za sofinanciranje udeležbe na mednarodnih tekmovanjih v kolektivnih športnih panogah + 20.499,00 € tehnične športne panoge). Za delovanje športne zveze je v letu 2025 predvidenih 12.000,00 € (osnovni program 4.500 €, izvedba prireditve za podelitev priznanj za športne dosežke 3.500 € ter Mini olimpijada 4.000 €). Za sofinanciranje zaposlitev v nevladnih organizacijah je za področje športnih organizacij (8 društev) namenjenih 79.330,00 €. Za izvedbo športnih programov, ki jih izvaja Zavod za šport, se zagotavlja sredstva v skupni višini 34.170 € in sicer za: plavalne tečaje predšolskih otrok, šolska športna tekmovanja in počitniške programe ter za programe starejših. Zavodu za šport se zagotavlja še sredstva za osnovno delovanje (kritje stroškov dela ter tekočih stroškov povezanih z objekti s katerimi zavod upravlja) ter sredstva za izvedbo Ajdovskega teka. Za ostale športne prireditve, ki bodo sofinancirane na podlagi javnega razpisa se namenja 120.000 €. Za leto 2025 je za pripravo projektne dokumentacije, izgradnjo oz. prenovo športnih objektov predvidenih 2.388.125,00 €. V nekaterih primerih gre že za nadaljevanje investicij, ki so bile pričete v preteklih letih.
10. Okvirni letni program dela Občinskega sveta Občine Ajdovščina za leto 2025
Občinski svet bo sprejel okvirni program dela za leto 2025, ki vključuje terminski plan sej za naslednje leto. V letu 2025 je predvidenih 8 rednih sej sveta ter slavnostna seja ob občinskem prazniku. Okvirni program dela je pripravljen po delovnih področjih posamezne notranje organizacijske enote občinske uprave.
11. Poročilo Nadzornega odbora Občine Ajdovščina o opravljenem nadzoru poslovanja KS Budanje, KS Otlica-Kovk, KS Vrtovin in Občine Ajdovščina v letu 2023
Občinski svet se bo na seji seznanil s Poročilo Nadzornega odbora o opravljenem nadzoru poslovanja a KS Budanje, KS Otlica – Kovk, KS Vrtovin in Občine Ajdovščina v letu 2023.
12. Odločitev v zvezi z nasprotjem interesov
Občinski svet bo odločal, če obstaja nasprotje interesov in posledično izločitev iz odločanja pri 13. točki za svoja dva člana, ki sta istočasno tudi člana svetov zavodov.
13. Imenovanja
Občinski svet bo podal soglasje k imenovanju direktorja Javnega zavoda za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina, soglasje k imenovanju direktorja Lavričeve knjižnice Ajdovščina ter mnenje imenovanju ravnatelja Osnovne šole Danila Lokarja Ajdovščina.
14. Odvzemi statusa javno dobro
Predlaga se odvzem javnega dobra na delu nepremičnine v k.o. 2383 Vrtovin, ki ni v splošni rabi, je zatravljena površina, ki bi jo bilo potrebno vzdrževati in je smiselna in gospodarna njena odtujitev; in na nepremičnini v k.o. Ajdovščina, ki v naravi predstavlja del zelenice ob stanovanjski hiši ter je hkrati zaključek asfaltiranega dela slepe ulice.
* Vir in fotografija: Občina Ajdovščina