Po najnovejših informacijah bo cesta za tovorni promet zaprta le dvakrat med 45 do 60 dni. V tem času, ko bo popolna zapora, bo za osebni promet, tako kot je bilo predvideno, promet potekal po stari cesti – Rebernicah, tovorni promet pa bo preusmerjen na Fernetiče. Sprva so cesto za tovorni promet nameravali zapreti za devet mesecev, a bi tako dolga zapora pomenila precejšnje težave predvsem italijanskih špediterjev. Nova situacija bo obnovo malce podražila in obenem tudi malce podaljšala čas trajanja.
Po besedah Darsa, bo celovita prenova vipavske hitre ceste bo vključevala izvedbo dodatnih protivetrnih ograj, preplastitev in obnovo vozišča, izvedbo dodatne pilotne stene ter prestavitev ležišč viadukta Rebernice v izhodiščno lego. Dela bodo potekala v več fazah do konca leta 2026 in bodo obsegala odseke med Razdrtim, Vipavo, Ajdovščino in pokritim vkopom Vipavski Križ. Prvi sklop zajema dodatne protivetrne ukrepe ter preplastitev skoraj šest kilometrov vozišča med Razdrtim in Vipavo ter gradnjo pilotne stene Rebernice. Drugi sklop del vključuje dodatne protivetrne ukrepe, preplastitev preostalih štirih kilometrov vozišča med Razdrtim in Vipavo ter obnovo voziščne konstrukcije med Vipavo in Ajdovščino.
V času izvajanja obsežnejših del bo vseskozi zaprto smerno vozišče hitre ceste iz smeri Razdrtega proti Vipavi. Vozila, ki bodo s primorske avtoceste namenjena proti Vipavi, bodo prek priključka Razdrto preusmerjena na vzporedno regionalno cesto do priključka Vipava, kjer se bodo znova vključila na hitro cesto. Preusmeritev na regionalno cesto bo veljala za osebna vozila, avtobuse in lokalni tovorni promet s ciljem v Sloveniji.
Dela bo izvajal konzorcij podjetij Kolektor CPG in Petrič, skupna vrednost pogodbe pa znaša dobrih 30 milijonov evrov. Predviden čas izvedbe del je cca 60 tednov.
* Vir: STA