Gorsko hitrostna dirka, ki je resnično našla svoje mesto v Podnanosu
Pod streho je prva Gorsko hitrostna dirka Podnanos. Pripravili so jo marljive članice in člani Avtokluba Ajdovščina Motorsport, speljana pa je bila na legendarnih Rebernicah, na katerih so morali vozniki in voznice pokazati čisto vse svoje znanje. Na koncu je z zahtevno progo najhitreje opravili Italijan Fausto Bormolini, ki je 4,7 kilometra ceste premagal v minuti in petinpetdesetih sekundah, a zmagovalci so tudi organizatorji, podporniki in gledalci, ki so z dirko postavili Podnanos na slovenski avtomoto športni zemljevid.
Nov projekt ajdovskega motoršportnega kluba je uspešno zaključen. Tako v organizacijskem kot tudi v tekmovalnem smislu. Prva gorsko hitrostna dirka Podnanos, ki je bila na sporedu 1. in 2. oktobra je na Rebernice privabila več tisoč glavo množico, po prvih ocenah se je dirke v dveh dneh udeležilo okrog 3000 obiskovalcev. Za »zabavo« pa je skrbelo skoraj 100 prijavljenih voznikov in voznic, ki so se borili za točke državnega prvenstva. Prav z dirko na Rebernice se je slovenska sezona gorsko hitrostnih tudi zaključila. V absolutni konkurenci je že desetič zapored prvak postal Milan Bubnič. Ta je tudi tokrat navduševal s svojo že na pogled izjemno Lancio Delto Integrale, a mu je naslov slovenskega »kralja« Rebernic speljal Matej Grudnik. Tudi njegov dirkalni Renault Clio je prava paša za oči, saj premore kar 500 »konjskih moči«, z njim pa je progo prevozil s časom dveh minut in štirinajstih sekund. Na tretjem mestu je pristal mladi Anže Dovjak, ki bo v prihodnosti zagotovo mešal štrene pri boju za naslov prvaka.
Kot smo že v uvodu zapisali je v absolutni konkurenci slavil Italijan Fausto Bormolini, s formulo Reynard KO2, tudi drugo in tretje mesto sta zasedla Italijana, Federico Liber in Renzo Napione. Oba seveda v dirkalnikah razreda formula. Teh je bilo v Podnanosu skupno osem, žal pa je po tretjem treningu, zaradi nezgode, »odpadel« edini Slovenec v tovrstnem bolidu, Vladimir Stankovič.
Dirkaški vikend v Podnanosu so popestrile tudi taxi vožnje. Trideset »srečnežev« je lahko uživalo v adrenalinskih vožnja z dirkalniki razreda R5, italijanski gost Lino Acco pa je svoje potnike prevažal v legendarnem Renaultu Clio, ki ga je leta 1995 na slovitem reliju Monte Carlo vozil še bolj legendaren Francoz Jean Ragnotti. Ljubitelji driftanja so na svoj račun prišli na sovozniškem sedežu domačega mojstra tovrstne asfaltne atrakcije, Dejana Fakuča.
Verjetno najbolj zadovoljni pa so bili ob koncu dirke v ajdovskem klubu. Dvomesečno trdo delo se je obrestovalo, večjih težav ni bilo, svoje pa je dodalo še vreme, ki je vsaj v nedeljo pripravilo pravo dirkaško kuliso. »Res je, trdo delo se je obrestovalo. Lahko smo zadovoljni, da je vse potekalo brez večjih težav in da je v tekmovalnem smislu minilo brez resnejših nesreč. Ostane mi le še, da se zahvalim vsem, ki so karkoli in kakorkoli pripomogli, da je dirka pod streho. V prvi vrsti seveda članicam in članom našega kluba, ki so sicer že zelo dobro uigrana ekipa in vedo kako takšne dogodke pripraviti. Ne morem niti mimo domačinov, krajanov Podnanosa in sosednjih vasi, saj so dirko sprejeli z odprtimi rokami in nam pomagali povsod kjer je bilo to potrebno. In nekaj podobnega lahko rečem tudi za naše sponzorje, ki se zavedajo pomena takšnih prireditev za lokalno skupnost in želijo s svojim vložkom nekaj povrniti okolju, ki mu pripadajo. Naj omenim le štiri največje, Šraml d.o.o., WithU Slovenija, Kolektor d.d. in Petrič d.o.o., a tudi vsi ostali so ravno tako pomembni v tej zgodbi. Rad bi se zahvalil še gledalcem, ki so nas množično podprli. Zavedam se, da je bilo v organizacijskem smislu zanje storjenih nekaj manjših napak, a se bomo potrudili, da bodo te do naslednjega leta odpravljene,« je po koncu dirke dejal Silvan Lulik, vodja prireditve in predsednik ajdovskega kluba navdušencev nad avtomoto športom. Prav na strani gledalcev je bilo sicer nekaj malega pripomb glede voznega reda avtobusov, ki so vozili po progi ter mest za nakup vstopnic, a kot rečeno s strani Silvana Lulika, za vse je bilo to prvič.
Da gresta avtomoto šport in gospodarstvo z roko v roki je dokaz tudi podjetje Šraml d.o.o., ki je bilo tokrat generalni pokrovitelj dogodka, kar je na nek način logično, saj se je dirka dogajala dobesedno na njihovem dvorišču. Podjetje, ki je vodilni slovenski proizvajalec visokokakovostne opreme za celoten postopek pridelave vina, sokov in ciderja kakor tudi za sam proces polnjenja in pakiranja končnih izdelkov, je s podporo Gorsko hitrostni dirki Podnanos postavilo domači kraj na slovenski zemljevid avtomoto športa in skozi celoten vikend močno popestrilo dogajanje na skrajnem vzhodu Vipavske doline.
»Še danes slišim zvoke motorja, škripanje gum in vzklike množic, ki so se valili čez Rebrnice. Noro in nepozabno! Še danes dobim kurjo polt, ko samo pomislim na napetost in energijo, ki sta vladalana štartni linji, preden so tekmovalci začeli izginjati za prvim ovinkom. Hvaležni in ponosni smo, da smo lahko del tako velike zgodbe kot smo ji bili priča minuli vikend. Podpora lokalni skupnosti predstavlja velik del našega trajnostnega programa in ko nam je bil predstavljen predlog za sodelovanje, da naredimo/obudimo gorsko hitrostno dirko prav pred našim pragom v Podnanosu ni bilo potrebno veliko razmišljati. Vsaka ideja mora dozoreti in ta je dozorela v ravno pravem trenutku«, je odločitev za podporo dirki komentiral direktor podnanoškega podjetja, Denis Šraml in nadaljeval, »Zavedamo se, da je moto šport globoko zapisan v DNK vseh Vipavcev, zato smo se s podporo dirke želeli zahvaliti tudi našim zaposlenim, in jim omogočiti, da spremljajo dogajanje resnično od blizu. Oranje ledine nikoli ni enostavno, zato bi se na tem mestu želel zahvaliti organizatorju, vsem prostovoljcem, ki so tako ali drugače pomagali, da je Podnanos pretekli vikend resnično zaživel ter nenazadnje vsem prebiralcem za strpnost in potrpežljivost, ki so jo izkazali. Pri Šramlu ocenjujemo dirko kot izjemno uspešno, tako iz pozicije gledalca kot iz vidika generalnega pokrovitelja. Gorsko hitrostna Dirka je resnično našla svoje mesto v Podnanosu. Naval čestitk in pohval ob koncu dirke nam je v veliko vzpodbudo in se veselimo ponovnega sodelovanja.«
Dirka pa je imela tudi precej domačega tekmovalnega naboja. Na štartu sicer ni bilo Janka Čebrona, ki je že večkrat posegel v sam vrh slovenskih gorsko hitrostnih dirk, a so številni ostali poskrbeli, da je imela domača publika precej dela s stiskanjem pesti in navijanjem. Najvišje je v generalni razvrstitvi uspelo Mitji Bratina, ki je nastopil s Peugeotom 208 Rally 4 in zasedel 19. mesto. Njegov skupni čas petih minut in dvanajstih sekund pa je bil dovolj za enajsto mesto v konkurenci slovenskih voznikov in tretje v razredu 5a. Omeniti velja še Roka Bajca, v kategoriji številnih predvsem mladih voznic in voznikov Renaulta Twingo, mu je uspelo osvojiti četrto mesto in je le za las zgrešil svoje prve stopničke. Vse rezultate pa si lahko ogledate na tej povezavi.
S tem je sezona avtomobilističnih dirk v Vipavski dolini zaključena. A ljubiteljem vonja po bencinu v prihodnjih tednih ne bo potrebno prav daleč. Bližata se namreč Rally Tolmin in Rally Idrija. Domače organizatorje pa, po besedah Silvana Lulika, sedaj čaka nekaj malega premora, nato pa bo potrebno zavihati rokave za novo izvedbo relija Vipavska dolina, ki bo v mesecu aprilu, prihodnje leto.