Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteV četrtek, 21. septembra 2023, se je znova sestal ajdovski Občinski svet. Svetnice in svetnike je čakalo 15 točk razprave, med njimi tudi Pravilnik o postopku in kriterijih za vpis otrok v vrtec ter Sklep o potrditvi namere za realizacijo projekta Expo Vipavske doline.
V četrtek, 21. septembra 2023 so se ajdovske svetnice in svetniki zbrali na 8. redni seji Občinskega sveta Ajdovščine. Na dnevnem redu so obravnavali 15 točk.
1. Potrditev zapisnika 7. redne seje in 1. korespondenčne seje ter potrditev poročila o izvajanju sklepov 7. redne seje in 1. korespondenčne seje; Odgovori na vprašanja svetnikov
2. Informacije
Informacija o poslovanju družb, kjer ima Občina Ajdovščina kapitalske naložbe, v letu 2022
Potrditev DIIP izgradnja namakalnega sistema Ajdovščina
3. Vprašanja in pobude
4. Pravilnik o postopku in kriterijih za vpis otrok v vrtec – 2. obravnava
Pravilnik o postopku in kriterijih za vpis v vrtec je sprejet že od leta 2009, a se je glede na potrebe Komisije za sprejem otrok v vrtec in starše, z leti spreminjal. Zaradi večjih sprememb se predlaga sprememba pravilnika v celoti. V pravilniku se natančneje ureja delo komisije, obravnava in delo z vlogami, oblikovanje čakalnih seznamov in ugovorov na obvestila o sprejemu oziroma nesprejemu. Del sprememb se nanaša na spremembo kriterijev in točkovanje in sicer se iz točkovnika črta kriterija »vpis v dnevni program«, ker drugačnih programov vrtec niti nima, in kriterij »zaposlenost samo enega od staršev«, ker se predlaga, da imajo prednost pri vpisu otrok v vrtec starši, ki so zaposleni. Pravilnik se predlaga v obravnavo za 2. branje, amandmaji niso bili podani. Občina Vipava (soustanoviteljica) je pravilnik v predlagani obliki sprejela v obeh branjih.
5. Pravilnik o štipendiranju ter nagradah za izjemne dosežke in uspehe dijakov in študentov – 2. obravnava
Prva obravnava Pravilnika o štipendiranju ter nagradah za izjemne dosežke in uspehe dijakov in študentov (v nadaljevanju besedila Pravilnik) je bila opravljena na seji Občinskega sveta Občine Ajdovščina dne 25. 5. 2023. V prvi obravnavi so bile podane pripombe oziroma stališča na posamezne člene. Prva pripomba se je nanašala na 7. člen Pravilnika, ki govori o sprejemanju sklepa o določitvi lokalno pomembnih ali deficitarnih poklicev, druga pripomba se je nanašala na sodelovanje Mladinskega sveta Ajdovščina pri pripravi gradiv, pravilnikov, strategij, ki se sprejemajo na občinskem svetu, zadnja pripomba je bila podana na višino štipendiranja deficitarnih in občinskih štipendij ter višino letnih nagrad. Predlagane pripombe pri pripravi Pravilnika za 2. obravnavo niso bile upoštevane. Po prvi obravnavi je bilo v roku za podajo amandmajev, od 1. 6. do 8. 6. 2023, podanih 6 amandmajev, ki jih je podal občinski svetnik Angel Vidmar. Na skupni seji Odbora za družbene zadeve in Odbora za gospodarstvo in gospodarske javne službe je predlagatelj Angel Vidmar po razpravi in glasovanju o prvem in drugem amandmaju vse amandmaje umaknil.
V besedilo Pravilnika za drugo obravnavo je vnesena dopolnitev prve alineje prvega odstavka 5. člena Pravilnika z besedo »s stalnim«, ki se upošteva v besedilu kot tehnični popravek predlagatelja Pravilnika. Gre za preciziranje določbe, ki je sicer povezana s 15. členom Pravilnika, kjer je v tretjem odstavku natančno določeno, da se zahteva stalno bivališče v občini Ajdovščina.
6. Odlok o subvencioniranju nakupa stanovanjskih enot v občini Ajdovščina – 1. obravnava
Občina Ajdovščina želi z izvajanjem različnih ukrepov za mlade in mlade družine zagotoviti pogoje za kvalitetno bivanje v naši občini, saj želimo da mladi v njej ostanejo oziroma se v občino tudi priselijo. Ker želimo mladim in mladim družinam pomagati pri procesu osamosvajanja in tako slediti ukrepom Strategije za mlade, bi jim s predlaganim Odlokom o subvencioniranju nakupa stanovanjskih enot v občini Ajdovščina omogočili finančno subvencijo za nakup stanovanjske enote kot pomoč oziroma spodbudo k prvemu reševanju stanovanjskega problema.
Subvencija se bo podelila na podlagi javnega razpisa. Odlok določa šest pogojev, ki jih mora izpolnjevati vlagatelj, da lahko postane upravičenec do subvencije. Prvih pet pogojev, ki jih mora izpolnjevati vlagatelj se preverja že ob oddaji vloge na javni razpis za dodelitev subvencije. Prvi pogoj je status občana občine Ajdovščina, razen v primeru ko župan ob posameznem javnem razpisu sprejme sklep, da se ta možnost razširi tudi na vlagatelje, ki niso občani naše občine. Upravičenec in ostale osebe, ki so navedene v vlogi, ne smejo imeti v lasti ali solastništvu druge nepremičnine za bivanje (ne glede ali v njej bivajo ali ne). Naslednji pogoj izključuje vlagatelja do prejema enkratne subvencije za nakup stanovanjske enote, v kolikor so že koristili subvencijo Občine Ajdovščina za reševanje stanovanjskega problema na podlagi javnega razpisa po predlaganem odloku (enkratna subvencija za nakup stanovanjske enote), javnega razpisa za subvencioniranje obrestne mere in stroškov najetih stanovanjskih kreditov in subvencije komunalnega prispevka za mlade in mlade družine. Enak pogoj velja tudi za ostale osebe, navedene v prijavi na javni razpis. Kot pogoj je določen tudi dohodkovni cenzus, in sicer kot »vstopni in izstopni cenzus«, ki ga bo s sklepom ob objavi javnega razpisa določil župan s sklepom. Osebe, navedene v prijavi na javni razpis, morajo imeti poravnane vse finančne obveznosti. Zadnji, šesti pogoj, se preverja naknadno. V kolikor prejemnik enkratne subvencije ne opravi nakupa stanovanjske enote v roku 1 leta od pravnomočnosti odločbe o dodelitvi subvencije in se vanjo ne vseli (prav tako se vanjo ne vselijo ostale osebe, ki so bile navedene ob oddaji vloge), mora dodeljeno subvencijo skupaj z obrestmi vrniti. V odloku so določena tudi merila, ki se upoštevajo pri točkovanju in sestavi prednostnega vrstnega reda upravičencev. Vloge bodo točkovane na podlagi naslednjih meril: števila otrok, ki jih ima vlagatelj ter dobe stalnega bivanja vlagatelja v občini Ajdovščina. Odlok vsebuje še določbe o maksimalni višini subvencije, ki se lahko dodeli in postopkovne določbe za dodelitev in nadzor porabe subvencije.
7. Lokalni energetski koncept
- Sklep o sprejemu Lokalnega energetskega koncepta – končno poročilo 2022
- Sklep o sprejemu Akcijskega načrta za trajnostno energijo in podnebne spremembe (SECAP)
LEK je koncept razvoja lokalne skupnosti ali več lokalnih skupnosti na področju oskrbe in rabe energije, ki vključuje ukrepe za učinkovito rabo energije ter način oskrbe z energijo iz obnovljivih virov, soproizvodnje, odvečne toplote in iz drugih virov. Skladno z Energetskim zakonom se LEK sprejme najmanj vsakih deset let. Veljavni LEK je občinski svet sprejel na seji v letu 2012. Od takrat se je zakonodaja na področju energetike bistveno spremenila. V LEK-u se analizira obstoječe stanje rabe in oskrbe z energijo. Ugotovi se šibke točke ter določi cilje energetskega načrtovanja. Predvidijo se možni ukrepi, ki upoštevajo načrtovani razvoj občine ter predlagajo najučinkovitejše rešitve za zmanjšanje rabe energije in zmanjšanje emisij. Sprejetje lokalnega energetskega koncepta bo imelo finančne posledice, ki so podrobno opredeljene v akcijskem načrtu (SECAP). Akcijski načrt je ključni sestavni del lokalnega energetskega koncepta. Za vsako aktivnost so opredeljeni: nosilec projekta, odgovorni, rok izvedbe, pričakovani rezultati, način spremljanja rezultatov, vrednost projekta, financiranje s strani občine, ostali viri financiranja in opredelitev kazalnika za merjenje izvajanja ukrepa. Po sprejetju LEK-a se akcijski načrt upošteva pri pripravi proračunov. Predlagana sta dva sklepa v sprejem občinskemu svetu.
8. Sprememba Poslovno finančnega načrta Javnega stanovanjskega sklada Občine Ajdovščina za leto 2023
Obstoječi Poslovno finančni načrt Javnega stanovanjskega sklada Občine Ajdovščina za leto 2023 je potrebno uskladiti s proračunom Občine Ajdovščina za leto 2023. Zato daje Javni stanovanjski sklad Občine Ajdovščina občinskemu svetu v sprejem predlagani akt.
9. Soglasje k ordinacijskemu času dispanzerja za otroke in mladino
Zdravstveni dom Ajdovščina prosi za izdajo soglasja k spremembi ordinacijskega časa dispanzerja za otroke in mladino tako, da bi dispanzer deloval štiri dni dopoldne in en dan popoldne 3,5 ure po 16. uri. Na podlagi drugega odstavka 125. člena Uredbe o programih storitev obveznega zdravstvenega zavarovanja, zmogljivostih, potrebnih za njegovo izvajanje, in obsegu sredstev za leto 2023 mora zdravstveni dom zagotoviti ordinacijski čas za zavarovane osebe najmanj v obsegu 1/5 s pogodbo dogovorjenega ordinacijskega časa popoldne, od 16. ure naprej. Četrti odstavek 125. člena Uredbe pa določa izjeme od obveznosti iz drugega odstavka istega člena, in sicer v šesti alineji določa, da izjema od obveznosti popoldanskega ordinacijskega časa v obsegu 1/5 velja v drugih primerih, ko je do zavarovanih oseb prijaznejši dopoldanski čas, če izvajalec argumentira razloge in pridobi soglasje lokalne skupnosti.
10. Sklepa o soglasju k pravnemu poslu ravnanja s stvarnim premoženjem
V skladu z Zakonom o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnostih, je potrebno pred javno objavo postopka ravnanja z nepremičnim premoženjem, kjer izhodiščna, izklica ali pogodbena vrednost presega 500.000 evrov, pridobiti pisno soglasje sveta samoupravne lokalne skupnosti.
Predvideno je razpolaganje (prodaja) z občinskimi nepremičninami na območju k. o. Ajdovščina (OC Rusne), v vrednosti nad 500.000 € in pa prijava na ponudbo za prodajo zemljišč v vrednosti nad 500.000 v k. o. Gojače (OC Gojače oz. neposredna bližina), z namenom njihovega nakupa. Skladno z zgornjim določilom, se Občinskemu svetu Občine Ajdovščina prilagata v soglasje osnutka predvidenih teh dveh poslov.
- Sklep o soglasju k osnutku pravnega posla ravnanja z nepremičninami v vrednosti nad 500.000 eur na območju k.o. Gojače
- Sklep o soglasju k osnutku pravnega posla ravnanja z nepremičninami v vrednosti nad 500.000 eur v k.o. Ajdovščina
11. Oblikovanje območja varstvenega režima območji občutljivega trajnega travinja in sprememba bonitetne ocene kmetijskih zemljišč na območju občine Ajdovščina
Širitev varovanega območja OOTT je za območju Vipavske doline, z razvojnega vidika za kmetovanje, negativni ukrep. Varstveni rešim OOTT na območjih melioriranih polj je z vidika ohranjanja potenciala za kmetijsko pridelavo, slab in škodljiv ukrep, saj onemogoča in preprečuje oblikovanje resne kmetijske proizvodnje. Občina Ajdovščina ugotavlja, da nova bonitetna ocena ne predstavlja zgolj poenotenja bonitetnih ocen glede na potek meja naravnih danosti ampak se bonitetna ocena drastično povečuje tudi za večkratnik stare bonitetne ocene. Povečanja bonitetnih ocen so povprečno za 40 bonitetnih točk (na lestvici do 100 točk). Največja generalna odstopanja so na lokavškem polju ter območjih kjer je bila v preteklem stoletju izvedena melioracija. Prevrednotenje bonitetne ocene kmetijskih zemljišč na območju občine Ajdovščina dejansko ruši razmerje med manj produktivnimi zemljišči in bolj produktivnimi zemljišči.
Na pobudo Odbora za okolje in prostor, ki je opozoril na nesprejemljivo stanje v prostoru, do katerega je prišlo zaradi izvedenega prevrednotenja bonitetne ocene kmetijskih zemljišč ter posledica spremembe in razširitve območja varstvenega režima občutljivega trajnega travinja, Občinskemu svetu Občine Ajdovščina se predlaga, da se seznani s problematiko in sprejme predlagani sklep.
12. Sklep o potrditvi namere za realizacijo projekta Expo Vipavske doline
Občina Ajdovščina namerava zaradi razlogov iz točke I. tega sklepa in z namenom pospeševanja gospodarskega in družbenega razvoja občine Ajdovščina, poskrbeti za realizacijo projekta Expo Vipavske doline, ki bo zgrajen na območju južnega dela Ajdovščine. Expo Vipavske doline je zasnovan kot promocijski prostor Vipavske doline in njenih produktov, zasnovan je kot srečališče lokalnega prebivalstva ter kot turistična točka, ki bo zaustavila tranzitnega potnika ali slehernega obiskovalca. V Expu Vipavske bodo združene različne vsebine, kot na primer: prodajno-razstavni prostor za lokalne proizvajalce, skupinski razstavni prostor podjetij iz regije ter individualni interaktivni predstavitveni prostori večjih podjetij, tržnica okusov za lokalne ponudnike, ki bi vključevala prodajno-razstavni promocijski, prostor za lokalne proizvajalce prehranskih pridelkov in izdelkov, turistično informacijski center, hotel s konferenčno dvorano, gostinski obrat tradicionalnih jedi in pijače vipavske doline, parkirišče za avtomobile, motorje in avtobuse, opremljeno z javnimi sanitarijami ter urejenim organiziranim prevozom do mesta, polnilni park za vozila na električni pogon, prostor za degustacijo in vinoteka, prostor doživetij, hladilnica za sezonsko sadje in zelenjavo ter ostalo. Občina Ajdovščina bo pridobila gradbena dovoljenja, ta bodo ločena za javno infrastrukturo in objekt-e s priključki. Zemljišča bo Občina Ajdovščina odprodala s pridobljenim gradbenim dovoljenjem.
13. Poročili Nadzornega odbora Občine Ajdovščina o izvedenih nadzorih
Predloženo je Poročilo Nadzornega odbora Občine Ajdovščina o opravljenem nadzoru Krajevne skupnosti Lokavec, Krajevne skupnosti Dobravlje, Krajevne skupnosti Vipavski Križ in Občine Ajdovščina s poudarkom na analizi prejema financiranja s strani občine.
Pri tej točki je predvideno dodatno gradivo za nadzor, ki je v zaključni fazi.
14. Sklep o vzpostavitvi in ukinitvi javnega dobra
V sprejem se predlaga sklep o pridobitvi javnega dobra na nepremičninah (različne katastrske občine) ki v naravi predstavljajo dele kategoriziranih občinskih cest (in nekaterih nekategoriziranih poti).
Nadalje se v sprejem predlaga tudi sklep o odvzemu javnega dobra na nepremičninah:
k.o. Ajdovščina (območje Tovarniške ulice) – parcela ni v splošni rabi, obstoji javno dobro v neposredni bližini; izvedli se bodo novi objekti za splošno rabo, na katerih se bo javno dobro vzpostavilo po njihovi izgradnji;
k.o. Planina (Uhanje) – odvzame se javno dobro površini- deli parcele, ki ni v splošni rabi; javno dobro obstoji v neposredni bližini;
k.o. Stomaž- odvzame se javno dobro površini, ki ni v splošni rabi; javno dobro obstoji v neposredni bližini;
15. Imenovanja: soglasje k imenovanju direktorja GRC Ajdovščina
* Vir in fotografija: Občina Ajdovščina