Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteIdeja, da bi v Vipavski dolini organizirali dogodek, primerljiv z velikimi imeni ultra trail tekaških preizkušenj Evrope in sveta, kot sta Tor de Geants ter UTMB, se je porodila več kot 12 let nazaj, ko je eden izmed idejnih vodij, Ožbej Marc leta 2013 sanjal o organizaciji dogodka UTA - Ultra Trail Ajdovščina, ki naj bi bil podoben projektu 100 milj Istre pri sosedih na Hrvaškem. Leta 2014 je ekipa vipavskih in ajdovskih alpinistov kreirala idejo o UTVV - Ultra Trail Vipavska dolina oziroma angleško Ultra Trail Vipava Valley in leta 2015 njeno prvo izvedbo tudi uresničila.
Kar je nekoč izgledalo težko dosegljivo in izvedljivo, je ob sodelovanju in jačanju osrednje ekipe organizatorjev ter izjemni podpori lokalne skupnosti in partnerjev, preraslo v velik mednarodni dogodek, ki je letos aprila štel že preko 2000 udeležencev na šestih tekmovalnih in eni netekmovalni razdalji. UTVV je na slovenskem edini tovrstni dogodek s 100-miljsko razdaljo, ki v svoji cesarski veličini zaobjame in poveže celotno Vipavsko dolino in Goriško ter na obmejnem delu vstopi tudi v sosednjo Italijo ter tako proslavi obe občini, novogoriško in goriško, kot Evropski prestolnici kulture 2025. V organizacijo je poleg osrednje ekipe vključenih preko 500 prostovoljcev in zunanjih sodelavcev, ki dogodku s svojim gostoljubnim vipavskim značajem dajejo pridih avtentičnosti.
Kot poklon bogati rimski dediščini Vipavske doline so razdalje UTVV poimenovane po rimskih bojevnikih, a tekače spodbujajo, da boja ne iščejo zunaj sebe, temveč bojevnika, ki ustvarja boljši danes in jutri, poiščejo globoko v njih samih.
Prva izvedba je leta 2015 v Vipavo, kjer je bilo prvotno osrednje dogajanje, privabila 405 tekmovalcev, na naslednji je število tekmovalcev preseglo število 500 in tam ostalo še za naslednjo, tretjo izvedbo. Četrta izvedba je leta 2018 štela že 715 tekačev, leta 2019 pa 990. Zaradi epidemije korona virusa izvedba dogodka leta 2020 ni bila možna, zato pa je šesta, takrat izjemoma jesenska izvedba, leta 2021 privabila kar 1268 tekačev. Leta 2022 se je število povzpelo na 1394 tekačev.
Konec leta 2022 se je ožja ekipa organizatorjev odločila, da pogleda globlje v lastno identiteto in identiteto dogodka. Začutili so, da znamka UTVV potrebuje izrazitejšo podobo ter da dogodek pravzaprav soustvarjajo vsi člani, vsak s svojim pogledom in talenti, povezujejo pa jih skupne temeljne vrednote, na podlagi katerih želijo, da dogodek raste in se širi. Skupaj z marketinško agencijo so oblikovali UTVV zgodbo, iz nje izpeljali slogan Challenge Yourself (slovensko Sprejmi izziv), izbrali nov logotip, prenovili celostno grafično podobo, preoblikovali in razvili ton sporočanja, ki ustreza značaju znamke, ter določili, kdo so ciljna skupina dogodka ter te poimenovali bojevniki.
Marketinško so se drugače lotili obravnave in uporabe socialnih omrežij, takrat predvsem platforme Instagram. Začeli so pisati lastne scenarije ter v sporočanju in predstavljanju preko socialnih omrežjih vključevati lastne ideje, saj so želeli izstopiti iz poplave in množice vse hitreje rastoče industrije ultra trail tekmovanj.
Njihov cilj je bil ostati avtentični in lokalni, saj so želeli, da dogodek ohrani pridih lokalne skupnosti ter njenega neverjetno odprtega in gostoljubnega značaja, vendar z jasno vizijo, da dogodek presega lokalno in se s svojo nalezljivo energijo širi daleč naokrog, tako po Evropi kot svetu.
Osma izvedba in prva, ki je osrednje dogajanje zaradi lažje logistike in boljše infrastrukture preselila v Športni Center Ajdovščina ter njegovo okolico, je tako leta 2023 doživela do sedaj največji skok števila tekmovalcev, saj je gostila kar 1796 tekačev z vsega sveta. Ob nadaljevanju in razvijanju vedno bolj dodelane in poglobljene marketinške strategije, je naslednja, deveta izvedba, ki je osrednje dogajanje gostila na Lavričevem trgu v Ajdovščini, presegla število 2000 in v Vipavsko dolino privabila 2149 tekačev iz 40 držav sveta.
Vzajemno s privabljanjem vedno več trail tekaških navdušencev, se večajo tudi prepoznavnost in dosegi dogodka preko družbenih omrežij. Dogodek ima na platformi Facebook trenutno 17 088 sledilcev, na Instagramu pa 8 439. Število Instragram sledilcev se je prav zaradi prenovljene marketinške strategije, ki sovpada z značajem znamke ter gradi tako na avtentičnosti kot stiku s svetovnimi trendi, v zadnjem letu skoraj podvojilo. Na letni ravni obe platformi dosegata preko 4 milijone ljudi, prenovljeno spletno stran www.ultratrail.si pa si na leto ogleda pol milijona ljudi. Na Instagramu poleg hitre rasti sledilcev in visokih dosegov, beležijo tudi visoko interakcijo sledilcev z objavljenimi vsebinami (angleško engagement rate), ki je kar 8%. V zadnjem obdobju so se prav tako posvetili platformi TikTok, ki trenutno beleži lepo rast sledilcev in ogledov zabavnih vsebin dogodka.
Dogodek s svojo publiko gradi in ohranja odnos tudi preko tedenskega novičnika, ki trenutno šteje 20.498 naročnikov, prav tako pa tudi preko webinarjev ter dogodkov v živo, kot so UTVV pripravljalne ture, namenjene druženju ter kar se da dobri pripravi na tekmo.
Ne glede na številke, UTVV stremi k navdihovanju in spodbujanju svojih bojevnikov k bolj izpolnjujočemu načinu življenja. Verjame, da je čas preživet v naravi, zunaj lastnih con udobja, v raziskovanju lastnega potenciala, v družbi prijateljev in najbližjih, v stiku s seboj in naravo, ki nas obdaja, čas, ki vodi k odkrivanju in razvijanju sebe, s tem pa k vedno bolj izpolnjenemu življenju.
* Članek je bil prvotno objavljen v decembrski tiskani izdaji Lokalnih Ajdovščina
* Vir: Ultra Trail Vipavska dolina
* Vse fotografije: Klavdij Blažko