Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteVrhunec turistične sezone se počasi poslavlja, vseeno pa se dobra beseda o lepotah in možnostih, ki jih naša dolina ponuja, širi iz dneva v dan v vse več držav sveta. Obiski raznih novinarskih ekip so postali že skoraj stalnica, v prihodnje pa jim bo v pomoč tudi čisto nov turistični zemljevid, ki prvič zajema Vipavsko dolino kot enotno turistično destinacijo.
Turizem v Vipavski dolini vse bolj in bolj vstopa v ospredje. Gospodarska panoga iz dneva v dan pridobiva na veljavi, kar kažejo mnoga pozitivna mnenja raznih tujih novinarjev, ki prihajajo v naše kraje na obisk. Vse to pa se že odraža tudi na povečanem obisku turistov v naših krajih. V juniju 2016 beležimo tako 23 % porast nočitev glede na junij 2015. Za obdobje januar-junij 2016 v primerjavi z januar-junij 2015 pa zazanavamo v občini Ajdovščina kar 40 % povečanje.
Zadnji tovrstni novinarski obisk je prišel iz Češke. V začetku tedna so se v Vipavski dolini mudili novinarji iz Češke, ki so pokrivajo predvsem področje vina in kulinarike. Novinarji so prišli v Slovenijo na povabilo v Slovenskega centra v Pragi in Slovenske turistične organizacije. Poleg Vipavske doline so obiskali še Maribor, Jeruzalem, Brestanico in Brda.
Potepanje po Vipavski dolini so pričeli s sprehodom po Vipavskem Križu, kjer so ob sočnem pripovedovanju lokalnega vodnika Ljuba Žgavca izvedeli marsikatero zanimivost iz burne preteklosti tega srednjeveškega bisera v srcu Vipavske doline. Po degustaciji lokalnih vin v grajski kleti so se novinarji namestili v Hotelu Gold Club v Ajdovščini in nato odšli na večerjo v Faladur,kjer so podrobno spoznali spajanje vipavske kuhinje z vrhunskimi vini.
Naslednjega dne so se novinarji z vodnikom Matjažem iz Winestronaut tours podali na potepanje po vinorodnih gričih Vipavske doline. Na Planini so se v vinski kleti Guerila podučili o biodinamičnih vinih, z navdušenjem pa so v fotografske objektive lovili lepote vinorodne pokrajine. Študijsko turo so s kosilom tradicionalnih jedi zaključili na Domačiji Lisjak 1956 v Zaloščah.
Na povabilo TIC Ajdovščina pa se je 23. in 24. septembra 2016 v Vipavski dolini mudil vrhunski fotograf in novinar James McKnight iz Velike Britanije. Priznani novinar, specializiran za področje gorskega kolesarjenja, se je s svojo ekipo udeležil turneje po najboljših gorsko kolesarskih središčih v Sloveniji, med katerimi je tudi Vipavska dolina.
Vipavska dolina se z vključitvijo v mednarodne projekte s področja kolesarjenja v zadnjih letih uspešno postavlja na evropski zemljevid kolesarskih destinacij, prisotno je močno angažiranje lokalnih klubov in društev, še posebej kolesarskega kluba Črn trn iz Ajdovščine, katerega član je prav pred kratkim postal svetovni prvak v eni izmed gorsko-kolesarskih disciplin. Zato ni naključje, da so pomembne goste po najbolj atraktivnih predelih Vipavske doline vodili izkušeni kolesarji iz Črnega trna, ki so Britance navdušili z adrenalinskim spustom iz Čavna, pa tudi nekoliko bolj umirjenim kolesarjenjem po vinorodnih vipavskih gričih. Ob zaključku ture po Vipavski dolini so si ogledali še 4X progo v Športnem parku Pale v Ajdovščini ter se srečali z aktualnim svetovnim prvakom Miho Ergaverjem. Poleg kolesarskih užitkov se je ekipa britanskih novinarjev spoznala tudi z odlično vipavsko kulinariko, vrhunskimi vini in lokalnim pivom. Objave v revijah Mountain Biking UK Magazine in preko socialnih omrežij Bike Radar pa bodo zagotovo pripomogle k ugledu Vipavske doline kot športno-turistične destinacije.
Italijanski vodič Slow Wine, ki deluje v sklopu gibanja za promocijo lokalnih izdelkov in kulinarike Slow Food, je v svojo najnovejšo izdajo za leto 2017 med najboljše vinske kleti prvič uvrstil tudi štiri slovenske - polža, znak kakovosti, so si tako prislužili Burja, Marko Fon, Guerila in Klinec. Burja, za katero stoji Primož Lavrenčič, in Guerila, katere lastnik je Zmago Petrič, sta vipavski kleti, Marko Fon ima vinograde na Krasu, Aleks Klinec je edini briški predstavnik na seznamu, vsi štirje pa prisegajo na sonaravno delo v vinogradih in v kleti, tako da vina četverice veljajo za boljše primerke naravnih in biodinamičnih vin na Slovenskem. Vodnik Slow Wine je sicer v izdaji, ki izide oktobra, podelil skupno 193 polžev (pet več od lani), pri tem pa velja poleg slovenskih vinarjev na tej strani meje izpostaviti tudi naše zamejce, ki se sicer že leta redno uvrščajo med najboljše italijanske vinarje. S polžem so tako nagrajene med drugimi kleti Damijan Podversic, Edi Keber, Gravner, Skerk, Skerlj, Zidarich ...
Podobnih obiskov novinarjev in organizacij, ki so specializirane za turizem je bilo v zadnjem času kar precej, vse to pa Vipavsko dolino utrjuje na turističnem zemljevidu sveta, predvsem kot še neodkrit biser za svetovne popotnike, ki se navdušujejo nad gibanjem na svežem zraku in obenem obožujejo tudi gastronomske užitke. V prihodnje pa jim bo v pomoč tudi nov zemljevid Vipavske doline. Konec septembra 2016 je namreč izšel nov turistični zemljevid Vipavske doline, ki prvič zajema Vipavsko dolino kot enotno turistično destinacijo. Karta v merilu 1 : 50 000 obsega območje od Razdrtega in Hrušice na vzhodu pa vse do Gorice v Italiji na zahodu, večji del Krasa in Trnovsko-Banjške planote in tudi delček morja.
Na zemljevidu je označena nastanitvena, gostinska in muzejska ponudba, pomembnejše naravne in kulturne znamenitosti, vinorodna območja, info točke ter ostala turistična infrastruktura. Obiskovalci naše doline se bodo gotovo razveselili predlaganih pohodnih in kolesarskih poti, na hrbtni strani zemljevida pa povabilo v drugačno destinacijo z različnimi namigi za aktivno preživljanje prostega časa čez celo leto.
Zemljevid je natisnjen v slovensko-angleški različici, ki pa ji bo kmalu sledila še nemško-italijanska. Izšel je v nakladi 10 000 izvodov, v celoti ga je založila občina Ajdovščina, za obiskovalce pa tudi turistične ponudnike je brezplačno na voljo v TIC Ajdovščina.
Vipavska dolina pa v turističnem smislu precej gleda tudi v prihodnost. Občina Ajdovščina, Občina Vipava, Zavod za razvoj turizma TRG Vipava ter Razvoja agencija ROD Ajdovščina so zato v preteklih mesecih pripravili dokument z naslovom Strategija razvoja turizma Vipavske doline na območju občin Ajdovščina in Vipava 2016 – 2030 (v nadaljevanju Strategija) ki predstavlja strateški plan razvoja turizma od leta 2016 do leta 2030 na območju občin Ajdovščina in Vipava. Več o prihodnjih načrtih razvoja turizma, pa najdete na tej povezavi.
Preberite tudi: Japonki prvič v življenju v pravi vipavski b'ndimi