Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteV središče Ajdovščine, kjer se po temeljiti prenovi znova prebuja nekdaj živahen utrip, odslej vabi tudi prenovljena Ajdovska tržnica. Na znanem kraju, na stičišču ulic med dvema rimskima stolpoma, mestna tržnica začenja svoje novo življenjsko poglavje. Občina Ajdovščina je ob dolgo pričakovani prenovi notranjih prostorov tržnice poskrbela tudi za oživitev ponudbe lokalnih pridelkov in izdelkov, v razvojne aktivnosti pa je povabila tudi bodoče uporabnike vseh starosti in lokalne ustvarjalce.
Rezultat tega širokega sodelovanja je izvirna, sodobna in zelo privlačna podoba našega novega prostora srečevanj ob stojnicah mestne tržnice.
Več lokalnih dobrot in bolj prijazni prostori
S projektom prenove mestne tržnice je Občina Ajdovščina želela razširiti ponudbo pridelkov in izdelkov iz Vipavske doline, hkrati pa ponudnikom in kupcem zagotoviti bolj prijazne pogoje za prodajo in nakup lokalnih dobrot. Tudi v najbolj vročih in najbolj mrzlih dneh, pa tudi takrat, ko najbolj piha. Ajdovska tržnica je tako dobila nove prostore pod streho, šest sodobno opremljenih pultov s hladilniki in policami ter sanitarije. "Da bomo poleti varni pred vročino in da nas pozimi ne bo več zeblo," so v en glas zadovoljno ponavljali prodajalci na dan slovesnega odprtja Ajdovske tržnice. Hladilniki omogočajo tudi prodajo blaga, ki potrebuje hlajenje. Zunanje stojnice seveda ostajajo, Občina Ajdovščina pa že razmišlja tudi o prenovi zunanjih površin tržnice.
Posebno pozornost so v okviru projekta prenove namenili razširitvi ponudbe lokalnih dobrot in izdelkov. Že danes svoje domače pridelke in izdelke redno ponuja 18 domačih ponudnikov, v prihodnje jih bo gotovo še več. Poleg sezonskega sadja in zelenjave lahko na mestni tržnici dobimo tudi mleko in mlečne izdelke, suhe mesnine, moke in žita, domače pijače ter zeliščne, medene, pekovske in druge prehrambne izdelke. Na stojnicah so svoj prostor našli tudi sonaravni izdelki za nego telesa in drugi izdelki lokalne izdelave. Ajdovska tržnica po prenovi posluje z novim urnikom. Odprta je ob torkih popoldne ter ob četrtkih in sobotah dopoldne, uporabnikom spletišča Tržnica na borjaču pa služi tudi kot prevzemno mesto dobrot kupljenih preko spleta.
Promocija v sodelovanju s programom Mladost na burji
Na povabilo Občine Ajdovščina se je v aktivnosti za razvoj in promocijo prenovljene Ajdovske tržnice vključil tudi program Mladost na burji, v katerega je bilo v zadnjem šolskem letu vključenih 1450 otrok in mladih. Učenci vseh ajdovskih osnovnih šol, od Črnič do Budanj in tudi na Colu, so se zelo aktivno in kreativno vključili v priprave na odprtje Ajdovske tržnice. S preprostimi grafikami sadja in zelenjave so potiskali več kot 1200 bombažnih nakupovalnih vrečk. Nekaj so jih obdržali zase in jih že veselo uporabljajo, nekaj so jih podarili branjevkam in branjevcem Ajdovske tržnice, da jih bodo delili svojim kupcem. Otroci in mladi so skozi prijetno ustvarjalno aktivnost spoznavali pomen lokalno pridelane hrane, javnost pa je z njimi delila navdušenje nad unikatnimi torbicami, ki so seveda trajnostne.
Privlačna grafična podoba je delo domačih ustvarjalcev
Nalogo oblikovanja nove grafične podobe Ajdovske tržnice sta odlično opravili mladi ustvarjalki iz ajdovske agencije DISISDIS. "Ob razmišljanju o tem, kaj je tržnica, sva kot osnovni občutek dojemali toplino, saj je tržnica prostor, kjer se lahko izrazijo pristnost človeškega stika, pogovor in domačnost," sta poudarili avtorici grafične podobe. Ob zavedanju, da je tržnica način življenja, ki ga je potrebno negovati in začeti privzgajati že najmlajšim, sta grafično podobo primarno zasnovali na temeljih domišljije najmlajših članov naše družbe. Ilustracije sadja, zelenjave in lokalnih produktov so postale rdeča nit celostne podobe. Kot protiutež otroški barvitosti in norčavosti sta ostale elemente podobe oblikovali v temnejših, resnejših tonih in z izborom enostavne, lahko berljive pisave. Nastala je moderna grafična podoba tržnice, ki je hkrati igriva. Izkušnje in zadovoljstvo otrok, da so lahko sodelovali pri nastajanju nove grafične podobe, so neprecenljivi. Široko medgeneracijsko sodelovanje pri razvoju nečesa novega, ki prinaša koristi vsem, je odličen zgled tudi za prihodnje projekte.
Živahen utrip tržnice za nove nakupovalne navade
Po prenovi mestne tržnice Občina Ajdovščina bdi tudi nad programom dogajanja. Namesto dosedanje kmečke tržnice nas odslej vsak mesec vabi Druga sobota na Ajdovski tržnici, ko bodo poleg razširjene ponudbe na stojnicah obiskovalcem na voljo tudi ustvarjalne delavnice in tematski dnevi, posvečeni sezonskim dobrotam. Živahno dogajanje se bo v prihodnje lahko navezovalo tudi na dogajanje v Rustjevi hiši kruha, ki jo že obnavljajo in kjer bo zaživel nov doživljajski center mlinarstva in pekarstva.
Ajdovska tržnica v mesto prinaša nove priložnosti za spremembo naših nakupovalnih navad. Vsi vemo, da lahko na tržnici sredi rodovitne Vipavske doline dobimo sezonske, sveže, okusne in najbolj zdrave pridelke in izdelke. Ko kupujemo lokalno, ohranjamo tradicionalne navade, jemo zdravo in podpiramo domače pridelovalce. Z osveženim programom Ajdovske tržnice pa je mesto dobilo tudi prostor, kjer se lahko družimo, učimo in vzgajamo otroke v odgovorne porabnike lokalnih dobrot.
Občina Ajdovščina je prenovo tržnice izvajala v okviru projekta Prenova mestne tržnice Ajdovščina, ki ga je sofinanciral Evropski kmetijski sklad za razvoj podeželja in Program razvoja podeželja 2014–2020 Republike Slovenije, ukrep LEADER, podukrep 19.2. Pri izvajanju projekta sta sodelovala tudi Krajevna skupnost Ajdovščina ter Turistično in kulturno društvo Špajza. Koordinacijo Ajdovske tržnice je prevzela Občina Ajdovščina, za urejenost prostora in opreme pa bo kot doslej skrbela Komunalno stanovanjska družba Ajdovščina.
* Članek je bil prvotno objavljen v julijski tiskani izdaji Lokalnih Ajdovščina
* Fotografije: Jan Čermelj