Novice se ne pišejo same. Podpri Lokalne!
Pri Lokalnih Ajdovščina dnevno skrbimo za pestrost vsebin, urejanje rubrik in objave na socialnih kanalih. So vam Lokalne všeč?
Tako nas lahko podpreteTradicionalno v oktobru je Zavod za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina v sodelovanju z Javnim zavodom Miren Kras in Zavodom za turizem TRG Vipava že tretjič zapored organiziral srečanje turističnih ponudnikov celotne destinacije s posvetom o trajnostnem razvoju. V ospredje je tokrat postavil pomen vključujočega turizma.
Poslovno izobraževalni dogodek Zeleni dan Vipavske doline, ki ga je Zavod za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina prvič izvedel leta 2022, je namenjen lokalnim turističnim ponudnikom z enotnega območja Vipavske doline in Nove Gorice. Dogodek v program vključuje izobraževalne vsebine in informacije s področja trajnostnega razvoja, organiziran pa je kot posvet, na katerem imajo ponudniki možnost vključevanja v diskusije in predstavljanja svojih pogledov na razvoj turistične destinacije.
Trajnostno ravnanje v turizmu, torej odgovorno ravnanje, ki upošteva vplive na okolje in na soljudi, je v destinaciji Vipavska dolina in Nova Gorica vtkano v vse aktivnosti in predstavlja temelj strategije njenega razvoja. V preteklih letih so se s programskimi vsebinami Zelenega dne že dotaknili različnih aktualnih področij: pridobivanja zelenih znakov, ravnanja z odpadki in učinkovite rabe energije. Na lanskem Zelenem dnevu so odprli novo pomembno poglavje: prilagajanje podnebnim spremembam v povezavi z osebno obravnavo gostov. Kot rezultat dogovorov na lanskoletnem srečanju je Zavod za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina letos lansiral kampanjo turistične znamke Vipavska dolina "V vsakem vremenu. Vse leto." in digitalno orodje za preusmerjanje gostov v ekstremnih vremenskih razmerah. V letošnjem zelo vročem poletju so tako turisti s pomočjo iskalnikov na uradnem turističnem spletnem portalu Vipavske doline že lahko poiskali želene in vremenu primerne aktivnosti na izbrani dan. "Verjamemo, da bo novo orodje gostom pomagalo odkriti več zanimive ponudbe, ki jo premorejo naši kraji, da bo pripomoglo k večjemu zadovoljstvu gostov in jih v destinaciji zadržalo dlje," je v svoji predstavitvi kampanje poudarila Erika Lojk, v.d. direktorice Zavoda za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina.
Z željo po še večjem zadovoljstvu gostov Zavod za turizem spodbuja turistične ponudnike, da še bolj pozorno prisluhnejo potrebam gostom in jim namenijo še več osebne obravnave. Zato so za letošnjo osrednjo temo dogodka Zeleni dan izbrali razvoj vključujočega turizma, tako imenovanega turizma za vse, za različne skupine ljudi z različnimi oviranostmi in posebnimi potrebami. Številne udeležence je izbrani program navdušil, saj je na sproščen in poučen način odstiral potrebe potencialnih gostov, o katerih se običajno pogovarjamo pod vplivom predsodkov in strahov. Po predstavitvi dveh primerov iz prakse na temo potovanja brez ovir in izboljšanja dostopnosti kulturnih znamenitosti so sogovorniki v okrogli mizi iskrivo predstavili izzive in priložnosti razvoja vključujočega turizma. V pogovoru sta sodelovala tudi posebna gosta srečanja, Dejan Fabčič, dr. med., letošnji dobitnik paralimpijske medalje, in Igor Miljavec, ugleden slovenski strokovnjak na področju dostopnosti. Z osebnimi in profesionalnimi izkušnjami, z iskrenostjo in tudi humorjem so sogovorniki občinstvu predali jasno sporočilo, da lahko z osebnim pristopom do potreb slehernega gosta ustvarjamo zadovoljstvo, ki je za osebe z oviranostmi neprecenljivega pomena.
Zeleni dan, ki ga je tokrat gostila Ajdovščina, se je zaključil z živahno razpravo in izmenjavo koristnih informacij. Po zaključku izobraževalnega programa so udeleženci dogodka obiskali novo odprto Rustjevo hišo kruha, ki je prijetno obogatila turistično ponudbo v središču mesta.
* Vir in fotografija: Javni zavod za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina