Tradicionalni dogodek Turistična pomlad tokrat na Planini nad Ajdovščino
Po treh uspešnih izvedbah poslovno turističnega dogodka Turistična pomlad je Zavod za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina letošnji dogodek pripravil nekoliko drugače, za lokacijo dogodka pa je izbral Planino nad Ajdovščino. Na vinskem posestvu Guerila, dobesedno sredi vinogradov, je letošnja Turistična pomlad gostila lokalne turistične ponudnike, slovenske in tuje organizatorje turističnih potovanj ter sosednje turistične destinacije. Za osrednjo temo strokovnega posveta je organizator izbral razvoj celoletnega turizma. Ob tem so predstavili nove čezmejne turistične produkte in organizirali poslovno mreženje s tujimi organizatorji turističnih potovanj.
Največji poslovno turistični dogodek v letu, ki ga organizira Zavod za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina, je namenjen razvoju lokalnega turističnega gospodarstva. Turistična pomlad je tokrat že četrtič zapored pripravila program, ki udeležencem omogoča pridobivanje novih znanj in ponuja nove priložnosti za trženje turističnih produktov. Ob tem se je Turistična pomlad v nekaj letih uveljavila kot osrednji dogodek, ki spodbuja povezovanje med sosednjimi destinacijami na širšem območju zahodne Slovenije, tudi čezmejno. Od lanskega leta se v strokovni program vključujejo tudi govorci iz sosednje dežele Furlanije Julijske-krajine.
Slovenski turizem je dinamična gospodarska panoga. V državi vsako leto zabeležimo rast števila gostov in nočitev, ob tem pa se večina slovenskih destinacij sooča z veliko koncentracijo gostov v poletnih mesecih. Na število gostov v posameznih mesecih ne vplivajo le njihove potovalne navade. Izjemno pomembna je ponudba turističnih produktov, njihova privlačnost, pestrost in dostopnost. Zato je upravljanje s prihodi gostov in podaljševanje sezone za vse turistične destinacije velik izziv, posebej ko gre za razvoj ustrezne ponudbe.
Erika Lojk, direktorica Zavoda za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina, je v predstavitvi dogodka poudarila: "Turistična pomlad ostaja naš najpomembnejši poslovni dogodek v letu in ena od največjihnaložb v razvoj turizma. Turističnim ponudnikom iz našega okolja ter iz sosednjih turističnih destinacij, vključno s sosednjo deželo Furlanijo – Julijsko krajino, želimo v okviru posveta ponuditi dobre strokovne vsebine, obenem pa ponuditi nove priložnosti za trženje lokalnih turističnih produktov. Zato smo vzporedno s strokovnim dogodkom tudi letos gostili dvajset tujih organizatorjev potovanj iz devetih držav, ki so na tridnevni študijski turi spoznavali naše znamenitosti, ponudbo doživetij in nastanitev, na podeželju in v urbanem okolju. V okviru strokovnega posveta smo letos iskali nove strategije za podaljševanje turistične sezone. Že nekaj let opažamo, da se povečuje interes naših gostov z obisk v pomladnih in jesenskih mesecih. Z načrtnim razvojem novih turističnih produktov in s podporo, ki jo namenjamo kulinaričnim in športnim dogodkom, smo očitno na dobri poti, možnosti za nadaljnji razvoj pa je še veliko. Veseli me, da smo na letošnji Turistični pomladi spregovorili o teh možnostih in spoznali nove čezmejne turistične produkte, ki bodo goste privabljali vse leto. Srečanje smo zaključili s poslovnim mreženjem turističnih ponudnikov s tujimi organizatorji potovanj. Verjamem, da smo tudi to priložnost vsi skupaj dobro izkoristili in da bodo nova poznanstva prispevala k še boljšemu trženju."
Pri izvedbi dogodka Turistična pomlad je tudi tokrat aktivno sodelovala Slovenska turistična organizacija. Petra Ložar,vodja področja destinacijskega upravljanja v Slovenski turistični organizaciji, je predstavila Slovenijo kot destinacijo celoletnega turizma in ob tem izpostavila pomen razvoja nove ponudbe. Kot primer dobre prakse so udeleženci strokovnega posveta spoznali italijansko vasico Sauris-Zahre. Sandra Varaschin, vodja projektov v Rete d’imprese Sauris Zahre, kot se imenuje njihova podjetniška mreža, je predstavila razvoj gorske vasice, ki se danes podpisuje s priznanjem Svetovne turistične organizacije "Best Tourism Village". Ilona Stermecki, ugledna strokovnjakinja za trženje v turizmu in predavateljica na Višji strokovni šoli za gostinstvo in turizem Maribor, je nazorno predstavila ključne razvojne korake, ki vodijo do celoletnega turizma. V drugem delu strokovnega posveta so udeleženci spoznavali novo turistično ponudbo za čezmejna doživetja. Poleg turističnih produktov, razvitih v okviru priprav na Evropsko prestolnico kulture, so se predstavili tudi Ad Fluvium Frigidum – festival poznoantične kulture v Ajdovščini, Čas za kolo – kolesarska pot Brda, Vipavska dolina, Kras, Martinov krog – čezmejna krožna pohodniška pot Sv. Martina in Ultra Trail Vipavska dolina z novo nagrado za najboljše ultra tekače.
Nova nagrada "Vipava Valley All-time Runner" bo na pobudo Zavoda za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina dvema tekačema, v moški in ženski konkurenci, podeljena na osnovi tekmovalnih rezultatov vseh dosedanjih preizkušenj UTVV in bo tako nagrajevala tudi lojalnost naši dolini. Boštjan Mikuž, direktor UTVV, je ob tem povedal: "Nova nagrada je zgleden primer sodelovanja med destinacijo in organizatorjem športnega dogodka, saj v celoti podpira filozofijo ultra tekačev, ki se dolga leta pripravljajo na ekstremne tekaške preizkušnje. Vipavska dolina bo s tem dobila dva uradna tekaška ambasadorja. Takšne prebojne ideje so ključ do prepoznavnosti Vipavske doline kot vodilne tekaške destinacije v Sloveniji."
Četrta izvedba dogodka Turistična pomlad je znova potrdila, da se vlaganja v razvoj turistične destinacije obrestujejo. Udeleženci dogodka so z navdušenjem pozdravili vse predstavljene novosti, turistične produkte, kolesarske in pohodniške poti ter dogodke. Navdušenje nad ponudbo naše destinacije pa so izrazili tudi tuji organizatorji potovanj. Letošnja Turistična pomlad se bo zaključila 31. marca v Vipavskem Križu s tradicionalnim dogodkom Vina županov Vipavske doline, kjer bodo predstavili najboljša vina iz občin Nova Gorica, Ajdovščina, Renče-Vogrsko in Vipava.